رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح های انتقال پساب تصفیه شده شهری از محل اعتبارهای ستاد احیای دریاچه ارومیه حدود 150 میلیون متر مکعب آب به داین دریاچه ارومیه منتقل می شود.

انتقال150میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

سلامت نیوز: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح های انتقال پساب تصفیه شده شهری از محل اعتبارهای ستاد احیای دریاچه ارومیه حدود 150 میلیون متر مکعب آب به داین دریاچه ارومیه منتقل می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، علیرضا ایمانلو شامگاه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب درمحل این شرکت افزود: احداث واحد دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز با ظرفیت اسمی 2.3 مترمکعب در ثانیه و اجرای خط انتقال شبکه فاضلاب تبریز به طول 11 کیلومتر از جمله این طرح هاست.
وی گفت: از دیگر طرح های این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه می توان به اجرای بخشی از شبکه فاضلاب تبریز به طول 300کیلومتر، احداث تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر و تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب بناب اشاره کرد.


وی افزود: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اهمیت ویژه ای برای اتمام و بهره برداری از طرح های نیمه تمام دارد و در حال حاضر در 9 شهر استان تصفیه خانه های فاضلاب را با روش های نوین به بهره برداری رسانده است.


وی تعداد تصفیه های خانه های در حال احداث را 6 مورد عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه های فاضلاب شهری بناب و شهر جدید سهند با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال احداث است که در صورت تامین اعتبارهای مورد نیاز به زودی به بهره برداری می رسد.
دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که در 20 سال گذشته با بحران شدید کم آبی مواجه شده و از پهنه 5700 کیلومتری آن در مهر سال گذشته تنها حدود 10 درصد باقی مانده بود.


پیش از این، میزان آب موجود در دریاچه ارومیه تا 32 میلیارد متر مکعب نیز رسیده بود و در تراز اکولوژیک 1274.1 متری دریاچه ارومیه از سطح دریاهای آزاد، میزان آب نزدیک به 14 میلیارد متر مکعب بوده است.


امسال روند خشکی سال های گذشته دریاچه ارومیه متوقف شده و این دریاچه شرایط تثبیت را می گذراند.
ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال گذشته با برنامه های اجرایی مدون در راستای تثبیت وضعیت فعلی دریاچه اقدام هایی را آغاز کرده که نتیجه بخش بوده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • samenta ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    ممنون از دولت تدبیر امید خخخخخخ