برق یکسره شد، اورژانس تأخیر کرد،«محمد» جان باخت

سلامت نیوز: مراسم فرهنگی در پارک امت مشهد، با حادثه تلخ و هولناکی پایان یافت و این‌بار یک پسر نوجوان قربانی سهل‌انگاری برخی از مسئولان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، این پسر ١٥ساله که یکی از شرکت‌کنندگان مراسم بود، زمانی که دستش را به نرده‌ها گرفت تا از جایش بلند شود، صدای فریادهایش بلند شد. برق فیوز پروژکتور این مراسم که به نرده‌ها هم سرایت کرده بود، مرگ دردناکی را برایش رقم زد. پسر نوجوان درمقابل چشم خانواده‌اش دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت. نقص در سیستم برق‌کشی در این مراسم تنها عامل مرگ دردناک پسر نوجوان بود که به گفته مسئولان قرار است مقصر اصلی این حادثه شناسایی و با او برخورد جدی صورت گیرد.

درحال حاضر نیز برنامه‌های پارک امت مشهد تا بررسی کامل پرونده مرگ پسر دانش‌آموز با دستور بازپرس جنایی تعطیل و تیم کارشناسی ویژه برای شناسایی مقصران حادثه تشکیل شده است. اگرچه مسئولان برگزاری مراسم فرهنگی مقصر این ماجرا هستند ولی گفته می‌شود اورژانس نیز با تاخیرش در رسیدن به محل حادثه می‌تواند مقصر باشد. این درحالی است که اورژانس این تأخیر را تأیید نمی‌کند.


ماجرا از این قرار بود که پنجشنبه‌شب گذشته قرار شد مراسم فرهنگی در پارک امت منطقه طلاب مشهد برگزار شود. برای همین جمعی از مردم منطقه طلاب مشهد خود را برای برگزاری این مراسم، آماده می‌کردند. ساعت ٩شب بود که کم‌کم مردم به این پارک آمدند تا در مراسم شرکت کنند. پارک پر از جمعیت شده بود. همه چیز برای برگزاری مراسم آماده بود. دست‌اندرکاران این برنامه همه چیز را آماده کرده بودند. غافل از آن‌که در این میان تا دقایقی دیگر یک سهل‌انگاری کوچک به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل خواهد شد. مردم همگی برای شرکت درمراسم در جایگاه‌ها نشستند. مراسم آغاز شد، اما درست چند دقیقه بعد، صدای فریادهای پسرنوجوانی از وسط مراسم به گوش رسید. این پسر درحالی ‌که فریاد می‌زد، درنهایت بیهوش شد و روی زمین افتاد. به گفته شاهدان، فیوز پروژکتور مشکل داشته و مدام می‌پریده است. به همین خاطر، برای حل مشکل، فیوز را یک‌سره می‌کنند. اما پسر دانش‌آموز هنگام بلندشدن در پایان مراسم دستش را به نرده‌ها می‌گیرد که ناگهان جریان برق او را به عقب پرتاب کرده و همین باعث مرگش می‌شود.


با اعلام این موضوع جواد حسینی بازپرس ویژه قتل مشهد به همراه تیم جنایی در بوستان حاضر شدند و پیگیری‌های خود را آغاز کردند. با دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی، بازپرس جنایی، کارشناس اداره برق را مسئول بررسی حادثه و تعیین سهم تقصیر شهرداری مشهد و پیمانکار در مرگ دانش‌آموز پسر کرد. همچنین با دستور بازپرس حسینی تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه برنامه در بوستان امت متوقف شد.


با مقصران برخورد قطعی صورت می‌گیرد
سیدجواد حسینی قاضی ویژه قتل عمد درباره چگونگی وقوع این حادثه تلخ گفت: «وقتی این حادثه به ما اطلاع داده شد و سر صحنه رفتیم، تحقیقات مقدماتی نشان داد که به دلیل نقص در سیستم برق‌کشی چندبار «فیوز» برق عمل کرده و برق قطع شده است ولی در این حال فردی «فیوز» را از مدار خارج کرده تا برق یکسره شود که در این زمان حفاظ فلزی نیز برق‌دار شده است. اگرچه برخی از گزارش‌های موجود از تأخیر اورژانس برای رسیدن به محل حادثه نیز حکایت می‌کند اما همه این موارد و گزارش‌های مقدماتی باید مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد.


تاخیر به دلیل آدرس اشتباه بود
این درحالی است که شهرام طاهرزاده مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد جزییات این حادثه را تشریح كرد و گفت: هیچ‌گونه تاخیری در رسیدن اورژانس به محل حادثه وجود نداشته است. ماجرا از این قرار بود که ساعت ٢٢:٢٨ پنجشنبه‌شب درجریان بروز حادثه برق‌گرفتگی نوجوان ۱۵ساله در بوستان امت، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شد و بلافاصله نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس که پایگاه مهرآباد است، با کد ۲۴۷۳ به محل اعزام شد. اورژانس هم در ساعت ٣٢: ٢٢ به محل حادثه رسید. تیم اعزامی با ورود به محل حادثه هیچ فرد یا افرادی را در محل ندید، بنابراین مجددا با اطلاع‌دهنده حادثه تماس گرفته شد و مشخص شد که فرد تماس گیرنده آدرس را اشتباه ذكر كرده بود، زیرا محل حادثه در بوستان امت بوده است، نه پارك امت، این دو مكان با یكدیگر تفاوت دارند و پارک امت روبه‌روی بوستان امت قرار دارد. بعد از دریافت آدرس مجدد، قربانی این حادثه که یک پسر نوجوان بود، به بیمارستان اعزام شد اما درهمان ابتدای رسیدن اورژانس به سر بالین محمد، او جان ‌باخته بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha