نتایج پژوهشی در ارتباط با فعال سازی سیستم ایمنی در جهت تکمیل فرآیند درمانی نشان می‌دهد كه از سیستم ایمنی طبیعی شخص می‌توان به ریشه کنی سلول‌های سرطانی در فرد بیمار اقدام كرد.

اگر چه طی سالهای اخیر تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان پیشرفت چشمگیری داشته است و به تبع آن نیز میزان مرگ و میر ناشی از بیماری نیز کاهش یافته است اما درمان کامل سرطان و ریشه کنی سلول‌ها هدفی آرمانی است.

بنابراین كشف روش جدید جهت درمان این بیماری همواره مورد دغدغه متخصصان و محققان این عرصه پزشكی است كه محققان دانشگاه اکسفورد انگلیس در این زمینه شیوه جدید درمانی را شناسایی كردند.

در این شیوه می توان ایمنی ضد تومور را به صورت ایمنی درمانی (فعال یا انفعالی) تحریک كرد البته جهت رسیدن به این هدف باید از مقاومت سیستم ایمنی نسبت به این درمان اجتناب شود.

اگر چه این گونه درمان‌ها و شیوه‌ها هنوز در سطح آزمایشگاهی و پروکلینیک انجام می شود ولی با بررسی جامع نگر و مقالات بسیار می توان به این شیوه درمانی به عنوان چراغی روشن در جهت ریشه کنی سلولهای سرطانی از فرد بیمار که نوید بازگشت حیات و سلامت را به بیماران می دهد نگریست.

گفتنی است، این مطالعه توسط تان و لاتو در دانشگاه اکسفورد انگلیس انجام شده است و نتیجه آن در مجله علمی expetopinion on pharmacotherapy به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha