تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان گلستان به ساختمان کامل و مجهز نیاز دارد.

سلامت نیوز:تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان گلستان به ساختمان کامل و مجهز نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران نوشت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان آیت‌الله «طالقانی» گرگان در سال 48 به‌عنوان درمانگاه«سل» ازسوی ارتش راه‌اندازی شده بود که بعدها به درمانگاه کودکان تغییر یافت، این درمانگاه بتدریج با ساختمان‌هایی که هربار کنار هم ساخته می‌شد، بزرگتر شد و اکنون تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان استان است. بیمارستان کودکان طالقانی همان بیمارستانی است که 50 روزپیش دختربچه‌ای 6 ساله بعد ازعمل جراحی لوزه دچارمشکل شد واکنون روی تخت بیمارستان در کما به سر می‌برد.

«سیداحمد حسینی»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان دراین باره گفت: بیمارستان طالقانی اصلی‌ترین مرکز ارجاع بیماران در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی کودکان و نوزادان دراستان است. این مرکز آموزشی درمانی با ارائه خدمات فوق تخصصی در رشته‌های نوزادان، عفونی، خون شناسی، سرطان شناسی، جراحی اطفال، نورولوژی و قلب به یک بیمارستان تخصصی کودکان تبدیل شده که مراجعه‌کننده زیادی هم دارد.


وی حادثه به کما رفتن یک کودک بعد از عمل جراحی را مرتبط با کمبود امکانات بیمارستان ندانست و توضیح داد: به طور حتم بیشتر از همه پدر و مادر «الینا» ناراحت هستند، اما عوامل این عمل جراحی که در اتاق عمل حضور داشتند یا درارتباط با عمل بودند، معرفی شده‌اند و خود این افراد در شرایط روحی مناسبی نیستند. پیدا کردن مقصر در این گونه موارد سخت است. این کار به تیمی نیاز دارد تا موضوع را تشخیص دهد اکنون گروهی از سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی موضوع را بررسی می‌کنند تا در مورد تشخیص آنها قاضی نظر دهد.


 به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیمارستان کودکان طالقانی گرگان مراکز تحقیقات پزشکی ومولکولی و مطالعات و تحقیقات هموفیلی و تالاسمی دارد که در استان منحصر به فرد است و توجه بیشتری را می‌طلبد. طی 3 سال گذشته 60 میلیارد تومان تجهیزات توسط دولت به استان اهدا شده که کمک زیادی به بهبود وضعیت درمانی گلستان کرده است. علاوه بر استفاده از تجهیزات مدرن پزشکی در گلستان، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان سوختگی برای نخستین بار، ساخت یک مرکز تخصصی قلب و تجهیز آن و ایجاد یک مرکز ناباروری برای نخستین بار برخی از اقدام‌های انجام شده دربخش بهداشت و درمان گلستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha