دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: پیشرفت پارکینسون معمولا تدریجی بوده و سرعت آن از فردی به فرد دیگر فرق می‌کند.

سلامت نیوزید محمد موسوی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی است، اظهار کرد: در بزرگسالان مسن‌تر این بیماری بیشتر دیده می‌شود و مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت‌های حرکتی است.

وی ادامه داد: این اختلال هنگامی رخ می‌دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید "دوپامین" را از دست می‌دهند.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه پارکینسون از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب است، تصریح کرد: پارکینسون در سنین بعد از ۴۵ سالگی رخ می‌دهد، البته این بیماری گاه در افراد جوان‌تر نیز دیده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و تنها می‌توان با درمان، شدت علائم را کاهش داد، عنوان کرد: معمولا هر بیماری با علائم خاصی ظاهر شده و شدت پارکینسون نیز به دلیل پیش‌روندگی‌ که دارد در مراحل مختلف فرق می‌کند.

وی افزود: بیماری پارکینسون قابل درمان نیست، اما داروهایی که پزشکان برای مبتلایان تجویز می‌کنند تا حد قابل‌توجهی علائم این بیماری را تخفیف داده و کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشد.

 این متخصص مغز و اعصاب در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لرزش اندام‌ها از شایع‌ترین علائم پارکینسون به شمار می‌رود که اغلب در ناحیه دست‌ها و انگشتان ایجاد می‌شود، ادامه داد: به مرور زمان،  بیماری پارکینسون از توانایی حرکت فرد می‌کاهد، حرکات اندام‌های فرد کند ‌شده و حتی در انجام ساده‌ترین کارهای روزمره خود نیز دچار مشکل می‌شود.

موسوی یادآور شد: مبتلایان ممکن است به دلیل ابتلا به این بیماری، اندامی خمیده پیدا کرده و در حفظ تعادل دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به برخی از علایم شایع بیماری پارکینسون، خاطرنشان کرد: لرزش، قامت خمیده، افسردگی، عصبی بودن و توانایی ذهنی تا مراحل پیشرفته بدون تغییر می‌ماند و در مراحل پیشرفته به آهستگی کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha