مطالعات اخیر نشان می دهد، حدود چهار هزار و 800 ماده شیمیایی در دود سیگار وجود دارد که با هر کام از سیگار، وارد بدن می شوند این در حالی است که بیشتر مصرف کنندگان از این واقعیت بی اطلاع هستند.

سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می دهد، حدود چهار هزار و 800 ماده شیمیایی در دود سیگار وجود دارد که با هر کام از سیگار، وارد بدن می شوند این در حالی است که بیشتر مصرف کنندگان از این واقعیت بی اطلاع هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بی اطلاعی سیگاری ها از این شمار ماده شیمیایی در دود سیگار در حالی است که رسانه ها در مورد مضرات دخانیات هشدارهای جدی می دهند.


نتایج این مطالعه که از طریق یک نظرسنجی شامل پنج هزار و 14 داوطلب آمریکایی بالای 18 سال صورت گرفته است ، نشان می دهد بیشتر سیگاری ها در مورد مواد شیمیایی موجود در سیگار بی اطلاع هستند.


به گزارش مدیکال،سازمان غذا و دارو(FDA) ، فهرستی از تمام مواد شیمیایی خطرناک و مضر شناخته شده در دود سیگار را در وب سایت خود منتشر کرده است. این فهرست شامل استالدهید، آمونیاک، آرسنیک، کومارین و چند ماده دیگر است که اکثر آن ها سمی هستند.


در حالیکه فهرست کامل این مواد در وب سایت سازمان غذا و دارو آمریکا وجود دارد؛ ولی فهرست این مواد به سهولت در دسترس مصرف کنندگان دخانیات قرار نمی گیرد و بهتر است این مواد در جایی قابل دسترس، مانند جعبه سیگار درج شود تا فرد با هر بار استفاده، مضرات سیگار را مرور کند. محققان بر این باورند که مشاهده این مواد در ترک سیگار موثر است.


نتایج این تحقیقات در نشریه BMC Public Health منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha