مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تولید انواع داروها و بخصوص داروهای حیاتی و توزیع به موقع و سالم دارو به منظور كاهش دغدغه مسئولان و مردم را از جمله برنامه‌های محوری این سازمان عنوان كرد.

پیگیری ایجاد خط تولید كیسه خون و فیلترهای تالاسمی در سها
دكتر صادق رجایی سازمان تداركات پزشكی هلال احمر را بازوی اجرایی دولت و معتمد وزارت بهداشت برای دسترسی آسان مردم به داروهای مورد نیاز برشمرد و افزود: این سازمان از طریق تولید داروهای شیمیایی و گیاهی و تجهیزات پزشكی در واحدهای تحت پوشش و توزیع دارو از طریق داروخانه‌های مركزی و 36 داروخانه هلال احمر در سراسر كشور فعالیت می‌كند.

مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی هلال احمر به قابلیت‌های بالای واحدهای تحت پوشش این سازمان برای تولید داروهای حیاتی و حساس اشاره و اظهار كرد: از پروژه‌های مهم سازمان تداركات پزشكی هلال احمر، كارخانه داروسازی سها می‌باشد كه فاز اول آن مهر 87 با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و امیدواریم با بهره برداری از فازهای دوم و سوم، این كارخانه كه جهت تولید انواع واكسن و داروها برنامه ریزی شد، ظرف چند سال آینده به یكی از قطب‌های مهم تولید دارو در كشور تبدیل شود.

دكتر رجایی، گفت: در سال‌های نه چندان دور این شركت هلال به عنوان بزرگترین تولید كننده سرنگ در ایران مطرح بود اما هم‌اكنون تولید كالاهای استراتژیك از جمله لوازم جانبی صافی دیالیز را در دستور كار قرار داده و 60 تا 70 درصد نیاز كشور را تامین می‌كند.

وی ادامه داد: با راه اندازی خطوط جدید از جمله خط تولید محلول همودیالیز و محفظه‌های پودر بی كربنات سدیم همودیالیز گرید و همچنین تولید كیسه خون و فیلترهای تالاسمی چند منظوره كه فاز مطالعاتی آن در دست اجرا است،‌مجموعه سها تلاش دارد كه گام‌های بلندی را برای خود كفایی كشورمان در این زمینه بردارد.

دكتر رجایی شركت كشت و صنعت و فرآوری گیاهان دارویی، سها جیسا - در شمال كشور را به لحاظ فن‌آوری تولید و امكانات موجود یكی از شركت‌های بارز در كشور توصیف كرد و گفت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده برای افزایش كمی و كیفی تولیدات این شركت، می‌كوشیم با برطرف كردن نیاز صنایع داخلی، حضوری پررنگ در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشیم.

وی همچنین به برنامه‌های سازمان تداركات پزشكی هلال احمر جهت تقویت سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری داروخانه‌های 36 گانه هلال احمر در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: تامین و توزیع به موقع داروهای مورد نیاز دردمندان و تسهیل در دسترسی مردم به داروها، شعار محوری ما در بحث مدیریت داروخانه‌ها است و با تدابیری كه اتخاذ شده تلاش می‌كنیم داروهای حیاتی و حساس در سریع ترین زمان ممكن به دست نیازمندان در سراسر كشور برسد.

دكتر رجایی خدمات پس از فروش دستگاه‌های همودیالیز در سراسر كشور را از وظایف مهم سازمان تداركات پزشكی هلال احمر برشمرد و گفت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده 8 مركز خدمات پس از فروش جهت تعمیر و نگهداری دستگاه همودیالیز در مشهد،‌كرمانشاه، تبریز، شیراز، چالوس، كرج و تهران به بهره برداری رسیده تا خدمات لازم به تمامی دستگاه‌های همودیالیز در سراسر كشور ارائه شود ضمن آن كه در مناطقی كه امكان خدمات رسانی از سوی این مراكز وجود نداشته باشد، خدمات همچنان از طریق تهران به آن مناطق ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر این سازمان در برخی از كشورها جهت تعامل با شركت‌ها و كمپانی‌های بزرگ دارویی با هدف تسهیل در صادرات و واردات دارو گفت: سازمان تداركات پزشكی هلال احمر به عنوان مجری برنامه‌های جمعیت هلال احمر همچون گذشته امروز هم تمام تلاش خود را برای رفع مشكلات دارویی و ارتقا نظام سلامت كشور به كار گرفته و آمادگی كامل را برای پیشبرد اهداف مقدس نظام و دولت در جهت گسترش سلامت و ارتقا بهداشت جامعه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha