سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 186678

دن ما انسان‌ها شگفت‌انگیز است و در بسیاری از موارد می تواند دردها را بدون نیاز به کمک خارجی کاهش دهد.

راه‌های ساده برطرف کردن درد

سلامت نیوز: بدن ما انسان‌ها شگفت‌انگیز است و در بسیاری از موارد می تواند  دردها را  بدون نیاز به کمک خارجی کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در این مطلب به چند راهکار برای رفع برخی مشکلات جسمی  اشاره‌شده است:


*درمان اضطراب و دلهره:روی شست فوت کنید
احساس اضطراب و دلهره را می توان با فوت کردن روی انگشت شست برطرف کرد. درحالی‌که شاید به نظر عجیب بیاید اما با انجام دادن این کارمی توانید تنفس  خود را تنظیم و اعصابتان را کنترل کنید تا  ربان قلب کند شود.


*برطرف کردن گرفتگی بینی: در فاصله بین ابرو ها فشار ایجاد کنید
اگر احساس گرفتگی  بینی  دارید، زبانتان  را در برابر سقف دهان قرار دهید و با انگشت  بین ابروها  چند بار، حدود 20 ثانیه فشار وارد کنید تا سینوس‌هایتان شروع به تخلیه کند.

*درمان خارش گلو: گوش خود را بخارانید
مصرف یک فنجان چای داغ یا غرغره کردن با آب‌نمک می‌تواند خارش گلو را تسکین دهد . اما به گفته  یک متخصص گوش ،حلق،بینی و گلو راز برطرف کردن خارش گلو، خاراندن گوش است. به گفته وی ، وقتی‌که اعصاب در گوش  تحریک می‌شود،  اسپاسمی در گلو ایجاد می‌کند. این اسپاسم خارش را رفع می کند.


*درمان درد دندان: یخ  روی دستتان قرار دهید
این راه به‌ویژه برای کسانی مفید است که دندان‌های حساس دارند. وقتی‌که درد شروع می شود، یک‌تکه یخ بین انگشت اشاره و شست  قرار دهید و این قسمت را ماساژ دهید . این قسمت  اعصاب   زیادی دارد که سیگنال‌های درد را از دست و صورت به مغز ارسال می‌کند. دمای سرد جلوی ارسال این پیام را می‌گیرد.


*برای کاهش اثر زخم براثر سوختگی:به‌آرامی ناحیه تحت تاثیر را  فشار دهید
به‌جای این‌که یخ روی سوختگی قرار دهید به‌آرامی آن ناحیه را فشار دهید. این کار کمک می‌کند تا  دمای پوست بدن  به دمای طبیعی بر گردد و خطر تاول زدن نیز کاهش یابد. این کار کمک می‌کند تا پوست به‌طور طبیعی التیام  یابد .


*از شر میگرن خلاص شوید:  بین انگشت شست و سبابه را فشار دهید
به‌جای خوردن  قرص‌ برای تسکین درد، سعی کنید بین انگشتان  شست و سبابه  را فشار دهید. درحالی‌که انگشتان را به حالت چرخشی حرکت می‌دهید به مدت دو دقیقه نگه‌دارید. سپس این حرکت را  روی دست دیگر تکرار کنید. در صورت باردار بودن این حرکت را انجام ندهید.

منبع: سایت هلث نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha