اولین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی از تاریخ 28 دی تا 2 بهمن ماه در سالن همایش‌های جزیره کیش برگزار می‌شود.

دکتر سهیل مهدی پور دبیر اجرایی کنگره در گفت وگو با ایسنا گفت: این کنگره که از سوی انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی برگزار می‌شود برای اولین بار در خاورمیانه در این سطح برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود 30 سخنران برجسته از کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، سوئیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای پیشرفته و 10 سخنران داخلی به ارائه جدیدترین مطالب علمی می‌پردارند و حدود 20 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

مهدی پور متخصصان ارتوپدی ، جراحان زانو و آرتروسکوپی، متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی و طب ورزشی و فیزیوتراپ‌ها را مدعوین اصلی این کنگره دانست و افزود: حداقل امتیاز بازآموزی برای شرکت در این کنگره 14 امتیاز است.

وی در ادامه به روز کردن آخرین اطلاعات مربوط به جراحی تعویض مفصل زانو، جراحی‌های آرتروسکوپی و ضایعات ورزشی و همچنین ایجاد تعامل و ارتباط علمی بین جراحان داخلی و خارجی را مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تاکید کرد: در این کنگره برای اولین بار جلساتی در زمینه آسیب‌های مفصل شانه با حضور پروفسور گربر از جراحان مطرح شانه و مبتکر تکنیک‌های متعدد در این زمینه و تعدادی از اساتید به نام اروپا برگزار می‌شود. همچنین درباره آخرین درمان‌های ناپایداری های شانه، ضایعات رباط های کلاهک چرخنده شانه نیز به صورت تفصیلی بحث وتبادل نظر صورت می‌گیرد.

دبیر اجرایی کنگره ادامه داد: ناپایداری‌های شانه از آسیب‌های شایع در ورزشکاران خصوصا کشتی‌گیران است که می‌تواند به صورت خفیف یا واضح بروز کند و خود را به صورت در رفتگی شانه نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه درمان این وررفتگی‌ها از جراحی‌های باز که در آن 10 تا 12 سانتی‌متر برش عضله و پارگی عضله ایجاد می‌شود و بعد از جراحی نیز در بسیاری از موارد با محدودیت حرکت شانه همراه است به سمت جراحی‌های بسته که در آن تنها دو یا سه برش یک سانتی متری در اطراف شانه صورت می‌گیرد كه با تکنیک‌های خاصی تمام مفصل شانه بررسی می‌شود، می رود؛ به طوری كه تحمل درد برای بیمار راحت‌تر و طول مدت بستری نیز کاهش یافته و محدودیت حرکت در آن کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha