دبیر كل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدیدی اعلام كرد: احتمال تداوم بیماری آنفلوآنزای خوكی تا سال 2011 وجود دارد.

رییس این سازمان خاطرنشان كرد: اگرچه این بیماری در آمریكای شمالی و برخی از كشورهای اروپایی به نقطه اوج و بالاترین حد شیوع خود رسیده است اما هنوز تعداد بیشتری از مردم ممكن است به آن مبتلا شوند.

دكتر مارگارت چان، دبیر كل سازمان جهانی بهداشت تصریح كرد: بدترین وضعیت شیوع این بیماری در آمریكا، كانادا،‌انگلیس و برخی دیگر از كشورها در نیمكره شمالی زمین به پایان رسیده است. اما هنوز فعالیت شدید این آنفلوآنزا در مصر، هند و كشورهای دیگر وجود دارد.

وی خطاب به گزارشگران اظهار داشت: هنوز خیلی زود است كه بگوییم در سراسر جهان به پایان همه گیری این آنفلوآنزا رسیده‌ایم. بنابراین كارشناسان بهداشتی باید این همه گیری را به مدت 6 تا 12 ماه دیگر تحت كنترل داشته باشند.

وی افزود: این ویروس هنوز امكان جهش ژنتیكی و تبدیل شدن به یك نوع خطرناكتر را دارد.

طبق آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت، از زمان شیوع این بیماری تاكنون 11 هزار و 500 نفر جان خود را در سراسر دنیا از دست داده‌اند. این در حالی است كه هر سال بین 250 هزار تا 500 هزار نفر نیز در جهان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای معمولی می‌میرند.

چان متذكر شد: هرچند كشورها هم اكنون برای مقابله با شیوع جهانی یك بیماری نسبت به چند سال گذشته آماده‌تر هستند، اما همه‌گیری آنفلوآنزای خوكی نشان داده است كه هنوز شكاف‌های بسیاری در نظام‌های بهداشتی بسیاری كشورها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha