یک متخصص گوش، حلق و بینی عنوان کرد: بیش از 50 تا 60 درصد درد گوش در نوزادان به دلایلی مانند رویش اولین دندان، ریفلاکس، عفونت سینوس‌ها و ... بروز پیدا می‌کند و ربطی به عفونت گوش ندارد.

شایع‌ترین علائم درد گوش در نوزدان

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، حلق و بینی عنوان کرد: بیش از 50 تا 60 درصد درد گوش در نوزادان به دلایلی مانند رویش اولین دندان، ریفلاکس، عفونت سینوس‌ها و ... بروز پیدا می‌کند و ربطی به عفونت گوش ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،بابک ساعدی، متخصص گوش، حلق و بینی  درباره علائم درد گوش در نوزادان و شیرخواران، گفت: عفونت گوش یکی از شایع‌ترین عفونت در نوزادان و شیرخواران است که به دلیل مختلف از جمله عفونت باکتریال بروز پیدا می‌کند.

ساعدی با توجه به علائم درد گوش در نوزادان، عنوان کرد: درد گوش در نوزادان و شیرخواران موجب بروز علائمی مانند تهوع، استفراغ، تغییر اجابت مزاج، بی‌قرار و ... می‌شود و نوزاد به دلیل درد، گوش‌های خود را می‌کشد که معمولا عفونت گوش به دنبال بیماری‌های عفونتی مانند سرماخوردگی ایجاد می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی درباره خروج خون و چرک از گوش نوزادان، گفت: این علائم ممکن است به دنبال پاره شدن پرده گوش ایجاد شود که اگر والدین به موقع به مراکز درمان مراجعه کنند در 99 درصد موارد با مانع شدن ورود آب به داخل گوش پارگی ترمیم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه لوزه سوم نیز موجب بروز درد گوش در نوزدان می‌شود، یادآور شد: اگر پزشک در معاینات متوجه بزرگی لوزه سوم شود باید اقدامات درمانی و در صورت نیاز جراحی انجام شود که در صورت بهبود لوزه سوم، درد گوش نیز برطرف می‌شود.

ساعدی خاطرنشان کرد: اگر عفونت گوش درمان نشود عفونت در پشت پرده گوش تجمع می‌یابد و این مساله موجب کاهش شنوایی و عدم تکامل هوش و رشد مغزی در نوزادان می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی در پایان با بیان اینکه نوزادانی که والدین سیگاری دارند بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود والدین از انجام هرگونه خوددرمانی به شدت خودداری کنند زیرا هرگونه دستکاری می‌تواند در قدرت شنوایی نوزادان تاثیر منفی داشته باشد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha