رئیس انجمن داروسازان ایران از فروکش کردن بحران کمبود واکسن آنفلوانزای فصلی در داروخانه ها خبر داد و در عین حال گفت: قیمت جدید این واکسن 12 هزار و 100 تومان است که با توجه به قیمت قبلی آن که 9700 تومان بود گرانتر شده است.

دکتر رهبر مژدهی آذر در خصوص وضعیت دسترسی مردم به واکسن آنفلوانزای فصلی در داروخانه های کشور به خبرنگار مهر گفت: مشکل کمبود این واکسن حل شده اما قدری دیر این بحران فروکش کرد.

همه گیری ویروس H1N1 طی امسال سبب افزایش تقاضای عمومی نسبت به تهیه واکسن آنفلوانزای فصلی و در نتیجه کمبود این واکسن در مقاطع خاصی از سال شد.

مژدهی آذر به قیمت این واکسن که در مقایسه با قیمت قبلی آن افزایش داشته است اشاره کرد و گفت: آخرین قیمت این واکسن که توسط شرکتهای دارویی توزیع شده 12 هزار و 100 تومان است.

افراد بالای 65 سال، زنان باردار، ‌افرادی که به بیماریهای زمینه ‌ای همچون آسم و دیابت دچار هستند، بیماران دیالیزی، مبتلایان به کم خونیهای مادرزادی، تالاسمیها و بیماران سرطانی از جمله افراد در معرض خطر هستند که می بایست واکسن آنفلوانزای فصلی را تزریق کند.

رئیس انجمن داروسازان ایران در حالی از افزایش قیمت واکسن آنفلوانزای فصلی خبر داد که چندی پیش دکتر ابراهیم شیبانی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از افزایش قیمت این واکسن اظهار بی اطلاعی کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha