سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 186721

یک متخصص طب سنتی گفت: بادکش پشت برای درمان گرفتگی‌های عضلانی، انواع نزله و زکام، گرم کردن دستگاه تنفسی استفاده می‌شود. محل انجام آن در ناحیه پشت بدن است به نحوی‌که یک لیوان در محل حجامت عام و سایر لیوان‌ها در زیر آن در ۲ طرف ستون فقرات گذاشته می‌شود.

درمان گرفتگی‌های عضلانی به روش طب سنتی

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: بادکش پشت برای درمان گرفتگی‌های عضلانی، انواع نزله و زکام، گرم کردن دستگاه تنفسی استفاده می‌شود. محل انجام آن در ناحیه پشت بدن است به نحوی‌که یک لیوان در محل حجامت عام و سایر لیوان‌ها در زیر آن در ۲ طرف ستون فقرات گذاشته می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, حوریه محمدی کُناری درباره برخی از انواع بادکش‌ها اظهار داشت: بادکش نقره برای انواع بیماری‌های دِماغی و سر و گردن کاربرد دارد و چون احتمال عارضه حجامت نقره (فراموشی از عوارض حجامت نقره است) در آن کمتر است, بیشتر از آن استفاده می‌شود.

به گفته وی شیوه انجام آن مثل سایر بادکش‌هاست, مدت گذاشتن لیوان نیز براساس تحمل و شرایط فرد بین 5-10 دقیقه به فاصله هر روز یا یک روز در میان معمولاً کفایت می‌کند ولی باید تحت نظر پزشک طب سنتی صورت گیرد.

خواص بادکش پشت

این متخصص طب سنتی افزود: این بادکش برای درمان گرفتگی‌های عضلانی، انواع نزله و زکام، گرم کردن دستگاه تنفسی و ... استفاده می‌شود. محل انجام آن در ناحیه پشت بدن است به طوری که یک لیوان در محل حجامت عام و سایر لیوان‌ها در زیر آن در 2 طرف ستون فقرات گذاشته می‌شود. در افراد چاق‌تر می‌توان یک ردیف لیوان در قسمت بالا و نیز 1-2 ردیف لیوان در سمت پهلوها کنار لیوان‌های قبلی قرار داد.

خواص بادکش زانو یا رکبتین

محمدی اضافه کرد: بادکش زانو یا رکبتین برای انواع دردهای زانو و نیز دردهای ران و نقرس و بواسیر و فتق کاربرد دارد, چون ماده زائد را از بالا به پایین بدن می‌کشاند و محل انجام آن در جلوی پا و اطراف زانو است.

خواص بادکش ساقین

وی خاطرنشان کرد: این بادکش همانند حجامت ساقین دارای افعال و خواص بسیاری بوده به طوری که در درمان اکثر بیماری‌ها به آن اشاره شده است. محل انجام آن روی عضلات پشت ساق پا است که تعداد لیوان‌ها برحسب جثه بیمار مشخص می‌شود.

خواص بادکش پاشنه, کف پا و روی پا و سایر بادکش‌های موضعی

این متخصص طب سنتی یاداور شد: برای درمان بیماری‌های مختلف مربوط به آن عضو و یا برای انحراف ماده و سایر اهداف گفته شده برحسب شرایط می‌توان انجام داد ولی باید تحت نظر پزشک طب سنتی بادکش‌ها انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha