نماینده شهرداری تهران در نشست کارگروه آلودگی هوا با تاکید بر اینکه طرحی به نام طرح جامع کاهش آلودگی هوا نداریم که بخواهیم دستگاهها را بر اجرای درست یا غلط آن بازخواست کنیم پیشنهاد داد که طرح جامع تازه ای برای تهران و با مدیریت ملی ارائه شود.

وحید نوروزی در نهمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا با اعلام این پیشنهاد که با موافقت استاندار تهران مواجه شد بر ارائه طرح جامع تازه برای حل بحران الودگی هوای تهران تاکید کرد.

 قرار بود با اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران طی 10 سال گذشته کیفیت هوای تهران به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی نزدیک شود. امری که البته به دلایل مختلف هرگز اتفاق نیافتاد.

یک کارشناس محیط زیست درباره علل شکست این برنامه به خبرنگار مهر می گوید: این برنامه به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی و نیز عدم مسئولیت پذیری وزارتخانه ها و ارگانهای ذیربط و از همه مهمتر عدم تصویب کامل این برنامه در مراجع ذیربط عملاً اجرای آن با شکست کامل مواجه شد."

به اعتقاد وحید نوروزی مهمترین شاخص برای اثبات شکست این برنامه ثبت 35 روز ناسالم در 9 ماه گذشته در شاخص کیفیت هوای تهران است. آن هم در شرایطی که استاندارد سازمان جهانی بهداشت تنها یک روز از سال را برای هر آلاینده مجاز می داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha