سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1868

بیمارستان فوق تخصص رضوی با برپایی یک ایستگاه صلواتی ، به امداد و درمان زائران پیاده حرم امام رضا (ع) می پردازد.

روزانه 1500 زائر پیاده امام رضا (ع) مداوا می شوند



به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر  ، روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: در این ایستگاه امداد رسانی که از روز 26 اسفند آغاز به کار کرده است ، روزانه 1500 تا 2 هزار زائر پیاده ای که از مسیر بزرگراه آسیایی به مشهد مقدس مشرف می شوند مورد مداوا قرار گرفته و پذیرایی می شوند.

بنابراین گزارش ؛ در تمام طول شبانه روز ، 6 تا 12 پرستار بیمارستان فوق تخصص رضوی در چادرهایی که به منظور امداد و درمان زائران پیاده تهیه شده ، حضور داشته و به مداوای مصدومان و بیماران می پردازند.

همچنین افرادی که نیاز به انجام خدمات بیشتر نظیر، سونو گرافی، نوار قلب، کلیه، بخیه و... داشته باشند، به وسیله آمبولانس به اورﮊانس بیمارستان منتقل می شوند.

طبق آمار ، بیشترین میزان مراجعه به این ایستگاهها جهت مداوای تاول های پا، بانداﮊ زخم و تسکین کوفتگی ها و درد عضلات بوده است.

در این ایستگاه که برای دومین سال پیاپی در مقابل درب جنوبی بیمارستان رضوی برپا شده است ، علاوه بر فوریت های پزشکی، از زائرین با بسته های اهدایی شامل کیک و آبمیوه پذیرایی به عمل می آید.

در همین رابطه از ابتدای فعالیت این ایستگاه تا کنون بیش از 7 هزار بسته به زائران اهدا شده و 3 هزار بسته دیگر نیز تا پایان فعالیت توزیع خواهد شد.

از دیگر امکانات ایستگاه صلواتی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، نمازخانه و مکان استراحت برای زائران پیاده است.

این مرکز تا پایان روز 29 اسفند آماده خدمت رسانی به زائران خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha