عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه امروزه برخی افراد در روستاها تمایلی برای مراجعه به پزشک خانواده ندارند، گفت: مردم به دلیل نبود فرهنگسازی دقیق، طرح پزشک خانواده را نپذیرفتند.

وزارت بهداشت از تبعیض در پرداخت به پزشکان خانواده جلوگیری کند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه امروزه برخی افراد در روستاها تمایلی برای مراجعه به پزشک خانواده ندارند، گفت: مردم به دلیل نبود فرهنگسازی دقیق، طرح پزشک خانواده را نپذیرفتند.

به گزارش سلامت نیوز، احمد همتی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری توجه به نظام سطح‌بندی و راهنمای بالینی که یکی از بندهای ابلاغی سیاست‌های حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری است، افزود: پایه و اساس نظام سطح بندی و راهنمای بالینی، طرح پزشک خانواده است که به گفته وزیر بهداشت حدود 60 درصد این طرح اجرایی شده تاجایی که اکنون طرح پزشک خانواده در روستاها شکل اجرایی به خود گرفته و در برخی استان ها نیز به صورت محدود عملیاتی شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که برای اجرای کامل طرح پزشک خانواده و به تبع آن راهنمای بالینی، باید زیرساخت های این طرح فراهم شود از سویی دیگر رکن اصلی عملیاتی شدن این طرح نیز بحث تزریق اعتبارات است که باید مورد توجه واقع شود تا در دیگر استان ها نیز اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نبود فرهنگسازی مناسب مانع از اجرای دقیق این طرح شده، تصریح کرد: واقعیت آن است که باید برای مردم این موضوع نهادینه شود تا برای مراجعه به پزشک لازم است از پزشک خانواده استفاده کنند زیرا در غیر این صورت افرد ممکن است به پزشکان متخصص مراجعه کنند و همین عامل باعث خواهد شد که اجرای طرح پزشک خانواده با چالش مواجه شود.

وی یادآور شد: مشکلاتی که امروز در برخی روستاها و مراکز استان ها نسبت به اجرای طرح پزشک خانواده به وجود آمده آن است که مردم به دلیل نبود فرهنگسازی درست و دقیق، طرح پزشک خانواده را نپذیرفتند به همین جهت تمایلی برای مراجعه به پزشکان خانواده را ندارند.

همتی تاکید کرد: ارایه خدمت مطلوب از سوی پزشکان خانواده منجر خواهد شد تا اعتماد مردم به این قشر از جامعه جلب شود و همین عامل باعث خواهد شد تا افراد با مراجعه به پزشک خانواده از بار اضافه‌ای که بر حوزه سلامت تحمیل می شود جلوگیری کنند و از سویی دیگر میزان هزینه های درمان نیز برای بیماران کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ناگفته نماند که بحث پزشک خانواده نیازمند خدماتی است که باید به پزشکان ارایه شود لذا درنظر گرفتن تسهیلاتی همچون تامین منابع مالی می‌تواند به بهتر اجرا شدن این طرح کمک کند، همچنین مدیریت دقیقی باید از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد تا این طرح درچارچوب قانون به شکل دقیق اجرایی شود زیرا دیرکرد در پرداخت ها به پزشکان یا تبعیض در این پرداختی ها از جمله چالش هایی است که می تواند این طرح را با مشکل مواجه کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha