پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

متکدی معروف بوشهر که به گدای میلیونر معروف شده، پس از تبعید راهی شهر کازرون شد و اکنون در این شهر به تکدی گری می پردازد.

سلامت نیوز: متکدی معروف بوشهر که به گدای میلیونر معروف شده، پس از تبعید راهی شهر کازرون شد و اکنون در این شهر به تکدی گری می پردازد.

به گزارش سلامت نیوز،مهر نوشت: حرفه اش تکدی‌گری است و در شرایطی که از شهرش تبعید شده، باز این کار را رها نکرده است. این داستان متکدی اهل بوشهر است که چندی پیش خبر دستگیری او در حالی که تنها در دو حساب بانکی او ۵۵۰ میلیون ریال کشف شده بود، منتشر شد. معضل تکدی گری در سال‌های اخیر مورد توجه آسیب شناسان مسائل اجتماعی قرار گرفته است. بسیاری از آنان معتقدند حدود ۶۰ درصد از کسانی که به شغل تکدی‌گری در کلانشهر تهران مشغولند، نیاز مالی ندارند و بیش از ۷۰ درصد این افراد به صورت باندهای سازمان یافته به این فعالیت مشغولند. بر اساس نتایج یک پژوهش حدود پنج هزار متکدی در تهران گدایی می‌کنند که به طور میانگین درآمد بالایی دارند و برخی از آنان به شوکر مسلح هستند. نتیجه یک پژوهش میدانی در تهران نشان می‌دهد در حال حاضر پنج هزار متکدی در تهران حضور دارند که فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها واقعا نیازمند هستند. بر اساس این تحقیق میدانی درآمد روزانه برخی از این متکدیان روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. همچنین در این پژوهش میدانی بیان شده است که ۵۵ درصد متکدیان تهرانی بیش از شش میلیون تومان درآمد دارند و بیشتر آنها غیرتهرانی هستند.

تکدی‌گری برای ازدواج

داستان گدایان میلیونر مختص تهران نیست، چنانکه اخبار روز های گذشته سرگذشت گدای میلیونر بوشهری را بازتاب می دهد. این متکدی اکنون راهی شهر کازرون شده و در پوشش لباس‌هایی ژولیده و مندرس به اخاذی از شهروندان این شهر می پردازد و با بهره مندی از ترفندهای مختلف، اقدام به گرفتن پول از شهروندان می کند و به گفته خودش، پس از گذشت هر سه ماه مبالغی که جمع‌آوری کرده را در حساب بانکی خود ذخیره می کند. این متکدی که « اسماعیل» نام دارد مدعی شده که ۱۴ سال است که مشغول تکدی گری بوده و برای اینکه ازدواج کند، اقدام به این کار کرده است.

شغل پر زحمت تکدی‌گری

او تکدی گری را یک شغل می داند که بابت آن زحمت کشیده و معتقد است درآمد حاصل از این کار نیز باید در بانک سرمایه گذاری شود. این در حالی است که او پیش از این در ۸ آذر ۹۴ توسط ماموران شهرداری بوشهر در خیابان طالقانی این شهر دستگیر شد و در همان زمان پس از گشتن او، مشخص شد که این متکدی بیش از ۳۵ میلیون ریال وجه نقد به همراه دارد. پس از آن نیز، ۹ کیلو و ۳۰۰ گرم اسکناس مچاله در خانه او کشف شد. او که در ابتدا قصد فرار داشت و برای سوار شدن به وانت ماموران مقاومت زیادی می کرد، بلافاصله به حمام شهرداری منتقل شد. ماموران می‌گویند متکدی که خودش را در آینه حمام عمومی دید یک لحظه ماند. بوی بد و وضع کاملا غیربهداشتی فرد به شکلی بود که با آب داغ فشار قوی و مصرف دو بطری بزرگ شامپو، ماموران موفق شدند او را به وضع عادی برگردانند. وقتی که ریش متکدی فحاش اصلاح شد و ماموران شهرداری لباس به تن گدای کردند، کسی باور نمی‌کرد این فرد همانی است که چهار کت و کاپشن روی هم به تن کرده بود و کیسه‌های نایلونی پر از پول را در آستر و درز آنها جا داده بود. صبح نهم آذر که دادگاه گدای میلیونر برگزار شد، مقرر شد که گدای میلیونر شهر بوشهر را ترک کند. در غیر این‌صورت مجددا دستگیر و به یکی از شهرهای دوردست کشور فرستاده می‌شود. همچنین این متکدی مجرد است و فقط برادری دارد که او از گدایی کردنش خبر دارد؛ چون که پول‌هایش را به او می‌دهد تا برایش در بانک نگهداری کند. با بررسی‌‌ها مشخص شد که او دو حساب بانکی در بوشهر و شهرستان‌های اطراف مرکز استان دارد. در حساب بوشهرش در یکی از بانک‌های میدان اصلی شهر، حداقل ۲۵ میلیون تومان پول دارد و در شهرستان محل تولدش هم به‌وسیله برادرش ۳۰ میلیون تومان پول نگهداری می‌کند.

حساب ویژه در تبعید

متکدی معروف بوشهری ها که با حکم دادگاه برای همیشه از بوشهر تبعید شده بود، در حال حاضر در شهر کازرون به سر برده و تاکنون نیز شهرداری این شهر واکنشی نسبت به حضور او نداشته است. با این وجود، او در این شهر نیز در یکی از شعب بانک ها، حساب ویژه ای باز کرده و هر سه ماه یک بار برای انتقال پول های خود راهی بانک می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha