پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 186882

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که دچار قرمزی چشم،ناراحتی و گاهی هم دچار آبریزش از چشم شوید؟ اگر ‌چنین است دچار عارضه خشکی چشم شده‌اید. خشکی چشم به علت رطوبت کم چشم به وجود می‌آید. فرد دچار ناراحتی و التهاب مداوم چشم می‌شود.

راه های پیشگیری از خشکی چشم

سلامت نیوز: آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که دچار قرمزی چشم،ناراحتی و گاهی هم دچار آبریزش از چشم شوید؟ اگر ‌چنین است دچار عارضه خشکی چشم شده‌اید. خشکی چشم به علت رطوبت کم چشم به وجود می‌آید. فرد دچار ناراحتی و التهاب مداوم  چشم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، با کاهش کیفیت و کمیت اشک فرد دچار قرمزی، ناراحتی، خشکی مداوم، احساس خارش و سوزش می‌شود. برخی نیز احساس می‌کنند که جسم خارجی در چشم  وجوددارد. هنگامی‌که خشکی چشم ترشح اشک را به‌عنوان مکانیسم محافظ بیش‌ازحد تحریک می‌کند، فرد دچار آبریزش می‌شود.

علل خشکی چشم که بیشتر در زنان دیده می شود شامل روند پیری،عارضه جانبی براثر مصرف داروهایی مانند آنتی هیستامین، ضدافسردگی، برخی داروهای فشارخون، پارکینسون و ضدبارداری است. زندگی کردن در آب‌وهوای خشک، قرار داشتن در معرض گردوخاک یا باد یا مقابل سیستم خنک‌کننده یا گرم‌کننده نیز چشم را به خشکی مستعد می‌کند.


افرادی که در معرض خطر قرار دارند
اگرچه هرکسی ممکن است دچار خشکی چشم شود اما این مشکل در زنان شایع تر است. علت این امر نوسان هورمون‌ها با بالا رفتن سن است.
زنان باردار،افرادی  که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند و زنانی که تحت درمان جایگزین هورمون دچار این عارضه می‌شوند، در معرض خطر خشکی چشم قرار دارند زنانی که تنها استروژن مصرف می‌کنند 70 درصد  وزنانی که استروژن و پروژسترون مصرف می‌کنند 30 درصد در معرض خشکی چشم قرار می‌گیرند.استفاده از عدسی نیز  خشکی چشم را افزایش می دهد .
افراد سیگاری وزنانی که عمل پلک کرده‌اند نیز دچار خشکی چشم می‌شوند.

 راه‌های پیشگیری:
*بین هر کار چشمی ، برای چند دقیقه چشم را ببندید یا پلک بزنید تا اشک  در چشم پخش شود.
*در معرض مستقیم باد گرم یا سرد قرار نگیرید.
*در صورت قرار گرفتن در صحرا، ارتفاع بالا  و هواپیما که محیط خشک دارد ، چشم‌ها را برای چند دقیقه و به‌طور مرتب ببندید تا تبخیر اشک به حداقل برسد.
*صفحه رایانه  را زیر سطح چشم قرار دهید تا نیاز به باز کردن  کامل چشم نباشد و تبخیر اشک کم شود .
*سیگار را ترک کنید و در معرض دود سیگار قرار نگیرید.
* افرادی که از خشکی مزمن چشم رنج می‌برند همیشه قطره چشم با خود داشته باشند.
منبع:سایت هلث نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha