كارشناسان می‌گویند؛ ترس و نگرانی‌ها از تغییرات جوی جهان، افسردگی را تشدید می‌كند و بلایای طبیعی بیشتر به معنی اختلالات روانی بیشتر است.

گرماهای مرگبار، طوفانهای سهمگین و خانمان برانداز و آتش سوزی‌های خود به خودی و ویرانگر جزو بلایای طبیعی ترس آوری هستند كه وقتی از فكر كردن به آنها فارغ می‌شوید تازه نوبت به بحران گرم شدن زمین می‌رسد كه می‌تواند شما را به افسردگی فرو ببرد و این روزها دانشمندان به این احساس افسردگی دامن می‌زنند.

مدارك جمع آوری شده نشان می‌دهد: تغییرات جوی نه تنها باعث موارد جدید ابتلا به استرس، اضطراب و افسردگی در بین ساكنان زمینی می‌شود بلكه درعین حال باعث افزایش شدت اختلالات و مشكلات روانی در بیماران مبتلا به شیزوفرنی و سایر بیماریهای روانی می‌شود. وقتی این قبیل حوادث طبیعی ناشی از تغییرات شدید آب و هوایی در زمین رخ می‌دهند، حال بیماران روانی وخیم‌تر می‌شود و برای آنها سازگار شدن با این اوضاع دشوارتر است.

یك روانشناس انگلیسی تاكید می‌كند؛ این موضوعی است كه باید جدی‌تر گرفته شود. در صورت بروز این تغییرات شدید نه تنها شیوع بیماریهای عفونی و انواع بیماری‌های جسمی بیشتر می‌شود بلكه هم چنین بهداشت و سلامت روان ساكنان زمینی نیز تهدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha