مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه مرکز تشخیص و آزمایشگاه کهریزک در رتبه اول خاورمیانه در امر بررسی دقیق اجساد و سم‌شناسی قرار دارد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۸۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی رسیدگی شد.

کهریزک در رتبه نخست بررسی دقیق اجساد در خاورمیانه

سلامت نیوز:مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه مرکز تشخیص و آزمایشگاه کهریزک در رتبه اول خاورمیانه در امر بررسی دقیق اجساد و سم‌شناسی قرار دارد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۸۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی رسیدگی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود قادی پاشا ، اظهار داشت:‌ اداره کل پزشکی قانونی استان تهران دارای 18 مرکز و 500 پرسنل است که بیش از یک‌سوم پرسنل پزشک و متخصص هستند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان و متخصصان پزشکی قانونی استان تهران در سال گذشته بیش از 380 هزار پرونده را بررسی کردند، افزود: پزشکان در امر معاینات 283 هزار پرونده و در آزمایشگاه 82 هزار پرونده و در کمیسیون‌های تخصصی 4 هزار و 579 پرونده، معاینات اجساد 11 هزار و 666 پرونده را مورد ارزیابی قرار دادند.

قادی پاشا اضافه کرد: از 18 مرکز پزشکی قانونی، مرکز تشخیص و آزمایشگاه کهریزک با بیش از 15 هزار مترمربع بنا رتبه اول در خاورمیانه در امر بررسی اجساد و کالبدشکافی و همچنین بررسی آزمایشات سم‌شناسی، آسیب‌شناسی و سرولوژی را دارد.

وی بیان داشت: همچنین این مرکز 150 نفر پرسنل داشته که اکثراً نیروهای آن کارشناس، متخصص و زبده بوده و در قطب آزمایشگاهی و مرجع کشوری پزشکی قانونی مشغول به انجام وظیفه هستند.

قادی پاشا گفت: اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی که در این مرکز انجام می‌گیرد، بسیار کمک‌کننده به قضات بوده و رسیدگی به پرونده‌های مختلف همچون قتل و خودکشی با مجموعه بررسی‌هایی که در این مرکز انجام می‌گیرد، تسهیل می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: این مرکز به تجهیزات روز دنیا در امر سورولوژی، تشخیص هویت، سم‌شناسی و... مجهز شده این در حالی بوده که کار تخصصی نیز بسیار وابسته به تجهیزات به‌روز بوده و خوشبختانه در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی در ارتباط با اینکه تحریم‌ها چقدر مانع دسترسی پزشکی قانونی به تجهیزات روز دنیا شده است، گفت:با این وجود، تجهیزات ما بسیار به روز بوده و در همین راستا خردادماه امسال، ریاست قوه قضائیه نیز از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران بایدید داشت.

 قادی پاشا عنوان داشت: تیم تخصصی متشکل از قوه قضائیه و پزشکی قانونی کشور طی 2 ماه ارزیابی تخصصی از مراکز مختلف پزشکی قانونی استان تهران داشته‌اند و مقرر شده است که اعتباراتی از سوی قوه قضائیه در بحث خرید تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی برای ما اختصاص یابد همچنین تجهیزات آزمایشگاه سم‌شناسی نوینی خریداری شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که این اقدامات صورت گیرد، می‌توان گفت استاندارد آزمایشگاه و سم‌شناسی را در سطح جهانی در مرکز کهریزک خواهیم داشت.

وی بیان داشت: همچنین به دنبال بازدید رئیس قوه قضائیه، پروژه تخریب و ساخت مرکز پزشکی قانونی واحد شرق را خواهیم داشت که در حال حاضر این مرکز ساختمان قدیمی و مستهلکی بوده که قول داده شده در سال 95 ساخت و تجهیز این مرکز آغاز شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اضافه کرد: این مسئله در تکریم ارباب رجوع و رفع کمبود فضای فیزیکی، بسیار مؤثر بوه و امیدواریم مشکلات در این زمینه برطرف شود، همچنین فضای مناسب در پزشکی قانونی علاوه بر تکریم ارباب رجوع، سبب می‌شود یک پزشک بتواند در محیط کاری با دقت بیشتری به کار خود مشغول شود.

قادی پاشا خاطر نشان کرد: تعمیرات اساسی در تأسیسات مرکز کهریزک مدنظر قرار دارد البته نگهداری این مرکز به اعتبارات زیادی نیاز دارد و علی‌رغم حمایت‌های انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و پزشکی قانونی کل کشور، هنوز به اعتبارات در این زمینه نیاز است که ان‌شاالله با بازدید رئیس قوه قضائیه در بحث تعمیرات و تأسیسات موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha