بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف غذاهای کنسرو شده فرد را در معرض مواد شیمیایی قرار می‌دهد که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی و مشکلات دیگر مرتبط است.

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف غذاهای کنسرو شده فرد را در معرض مواد شیمیایی قرار می‌دهد که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی و مشکلات دیگر مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این مطالعه محققان دو دانشگاه «جانز هاپکینز» و «استنفورد» آمریکا به بررسی اطلاعات مربوط به هزاران نفر در سنین مختلف و پیش زمینه اقتصادی-اجتماعی آنان پرداختند و بر چالش‌هایی که مصرف کنندگان غذاهای کنسرو شده برای محدود کردن میزان قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی بیسفنول A با آن روبرو هستند، تاکید کردند.

در این بررسی اطلاعات غذایی و نمونه ادرار 7669 فرد شش سال و بالاتر درفاصله سال‌های 2003 تا 2008 مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد هر چه میزان مصرف غذاهای کنسرو شده بیشتر باشد فرد بیشتر در معرض ماده شیمیایی بیسفنول A قرار دارد.

به گزارش  خبرگزاری شینهوا، محققان آمریکایی مشاهده کردند مصرف محتویات یک قوطی کنسرو با افزایش 24 درصدی ماده بیسفنول A در ادرار مرتبط است. همچنین در غذاهای مختلف میزان متفاوتی از ترکیب بیسفنول A وجود دارد و برخی انواع خوراکی‌ها حاوی میزان بالاتری از این ماده شیمیایی هستند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha