معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: آزمون استخدام 16 هزار نفر در وزارت بهداشت مهر یا حداکثر آبان امسال(سال 95) برگزار می شود.

آزمون استخدام 16 هزار نفر در وزارت بهداشت آبان برگزار می‌شود

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: آزمون استخدام 16 هزار نفر در وزارت بهداشت مهر یا حداکثر آبان امسال(سال 95) برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی صدرالسادات روز شنبه افزود: بر اساس مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت بهداشت امسال اجازه استخدام 16 هزار و 200نفر نیروی جدید را دارد که از این تعداد حدود 11 هزار نفر کادر پرستاری هستند.


وی گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور که جزو سازمان های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، برگزار می‌شود و البته هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت غیر متمرکز فراخوان و ظرفیت استخدامی خود را اعلام می‌کنند.


معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: فراخوان استخدام وزارت بهداشت برای دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی و شبکه بهداشت و درمان کشوری به زودی اعلام می شود و پس از فراخوان داوطلبان استخدام در وزارت بهداشت، آزمون استخدامی مهر یا آبان امسال(سال 95) برگزار می‌شود.


صدرالسادات اضافه کرد: وزارت بهداشت سالیانه حدود دو هزار نفر بازنشسته دارد که بخشی از حدود 16 هزار نفر استخدامی جدید امسال، جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند و بخشی نیز برای تامین نیروی مورد نیاز بیمارستان‌های جدید الاحداث است.


وی گفت: وزارت بهداشت سال 94 نیز هفت هزار نیروی جدیدبه صورت پیمانی در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استخدام کرد.
وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هم اکنون حدود 430 هزار نفر نیرو دارد که به گفته وزیر بهداشت حدود 100 هزار نفر آنها با این وزارتخانه رابطه استخدامی ندارند و حقوق آنها به جای اینکه از ردیف‌های بودجه دولتی تامین شود از محل درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود، به همین علت هر سال در آزمون‌های استخدامی تعدادی از نیروهای این وزارتخانه تغییر وضعیت می‌شوند.


وزارت بهداشت، همچنین با کمبود حدود 100 هزار نفر نیروی پرستار مواجه است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمیه مرسل ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 3
    سلام و خداقوت. میخاستم بدونم روانشناس بالینی جزو استخدامی وزارت بهداشت 95هست؟ باتشکر
  • رضا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    2 0
    سلام.من دوره کمک پرستاری رو میگذرونم.واسع استخدام ما هم ازمون استخدامی میگیرن!!!