رئیس انجمن رادیولوژی ایران، نسبت به تصمیم غیرکارشناسی وزارت بهداشت مبنی بر آموزش سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان، بدون استفاده از نظرات مشورتی رادیولوژیست ها، به شدت انتقاد کرد.

دخالت متخصصین زنان در امور رادیولوژیست ها/ انتقاد از وزارت بهداشت

سلامت نیوز:رئیس انجمن رادیولوژی ایران، نسبت به تصمیم غیرکارشناسی وزارت بهداشت مبنی بر آموزش سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان، بدون استفاده از نظرات مشورتی رادیولوژیست ها، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر جلال جلال شکوهی ، موضوع نامه معاون آموزشی وزارت بهداشت برای آموزش سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: معاون آموزشی وزارت بهداشت با ابلاغ بخشنامه ای، تعدادی از متخصصین زنان و زایمان را مسئول آموزش سونوگرافی نموده است. در حالی که برای این تصمیم و اقدام، هیچ گونه نظرخواهی از هیئت بورد رادیولوژی و انجمن رادیولوژی ایران نشده است.

وی با عنوان این مطلب که ما مخالف امر آموزش نیستیم، تاکید کرد: اما باید دید این آموزش قرار است چگونه ارائه شود.

جلال شکوهی ادامه داد: رادیولوژیست ها به عنوان متخصصین سونوگرافی شناخته می شوند و از همین رو، نمی توان انتظار داشت که دخالت بین رشته ای صورت بگیرد و اعتراض نشود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران افزود: البته قرار نیست رادیولوژیست به گونه ای صدای اعتراض خود را بلند کنند که موجبات گلایه دوستان شود. بلکه با تشکیل کارگروهی از رادیولوژیست ها، پیگیری گلایه ها و اعتراضات از این طریق دنبال شود.

وی از پیگیری اعتراض رادیولوژیست در مجلس شورای اسلامی، دیوان عدالت اداری و وزارت بهداشت خبر داد و گفت: سئوال ما این است که با چنین تصمیماتی که اتخاذ می شود، آیا به رادلوژیست نیاز هست یا نه؟ و اینکه چه آینده ای در انتظار رادیولوژیست هاست.

جلال شکوهی با اشاره به وجود هیئت بورد رادیولوژی در وزارت بهداشت، اظهارداشت: سئوال هیئت بورد از وزیر بهداشت این است که با توجه به این قبیل تصمیمات، هیئت بورد چه جایگاهی در وزارتخانه دارد و اگر قرار بر مشورت با رادیولوژیست ها نیست، بهتر است که حکم اعضای هیئت بورد که توسط وزیر صادر شده است، لغو شود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران از سونوگرافی به عنوان ابزار کار رادیولوژیست ها نام برد و گفت: سونوگرافی جزو وظایف رادیولوژیست هاست. در حالی که استفاده از این ابزار توسط متخصصین زنان و زایمان، موجب خودارجاعی پزشک مربوطه می شود.

وی توضیح داد: متخصص زنان و زایمان حق گزارش دهی در سونوگرافی را ندارد و همین مسئله سبب می شود وقتی سونوگرافی انجام می دهد، بدون استفاده از نظرات کارشناسی رادیولوژیست، برای بیمار تصمیم بگیرد که عواقب خوبی ندارد.

جلال شکوهی، انجام سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان در مطب ها را موجب تحمیل هزینه های اضافی به بیمار دانست و گفت: متاسفانه انجام سونوگرافی در مطب متخصص زنان و زایمان تعرفه ای ندارد و هر مقدار که بخواهند از بیمار پول می گیرند. در حالی که رادیولوژیست ها برای انجام سونوگرافی، تعرفه دارند.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha