نحوه توزیع این واکسن به این صورت است که وزرات بهداشت طبق دستورالعمل تدوین شده دوزهای واکسن را به مقادیر گوناگون در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور می گذارد و دانشگاهها آن را توزیع می‌کند.

در روز گذشته کمیته کشوری آنفلوانزا تشکیل جلسه داد و در آن بر نحوه توزیع، مصرف و قیمت واکسن وارداتی آنفلوانزا تصمیم گیری شد.رییس علمی انجمن بیماری های عفونی ایران که در این جلسه حضور داشت،اعلام کرد: واکسن به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

مینو محرز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: این واکسن برای گروههای در معرض خطر که شامل زنان باردار، بیماران قلبی ـ ریوی، كلیوی، مبتلایان به نقص ایمنی و مصرف كنندگان مبتلایان به ایدز، افراد كم‌تر از 19 سال، مبتلایان به سرطان فعال، سیروز كبدی، دیابت كنترل نشده، تالاسمی و كم خونی داسی شكل، چاقی مفرط و افرادی كه قادر به دفع ترشحات تنفسی نیستند تزریق می شود.

وی ادامه داد: همچنین گروههای پزشک و پرستار و کارکنان وزارت بهداشت که با بیمار در ارتباطند از گروههایی هستند که اولویت تزریق را دارند.

رییس علمی انجمن بیماری های عفونی ایران گفت: نحوه توزیع این واکسن به این صورت است که وزرات بهداشت طبق دستورالعمل تدوین شده در این زمینه دوزهای واکسن را به مقادیر گوناگون در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور می گذارد و دانشگاهها کار توزیع و تزریق را برعهده دارند.

محرز ادامه داد: به دلیل اینکه توزیع این واکسن همانند واکسن آنفلوانزای فصلی گرفتار سودجویان و با قیمت های کاذب توزیع نشود وزرات بهداشت تصمیم به توزیع رایگان توسط دانشگاهها و مراکز دولتی کرده است.

وی با بیان اینکه موارد ابتلا به آنفلوانزای نوع آ در کشور افول پیدا کرده است، گفت:هم واکسن ویژه زنان باردار و هم گروههای دیگر در اداره داروی وزارت بهداشت به تایید علمی و کیفی رسیده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha