شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 187032

لباس سوختگی را بیمه کنید

سلامت نیوز: رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته طی نامه ای به وزرای رفاه و بهداشت پیشنهاد کرد تا لباس سوختگی بیمه شود زیرا وضعیت بیماران سوختگی از نظر بیمه ای مطلوب نیست و روند کاغذ بازی و بوروکراسی حاکم بر وزارتخانه‌های دولتی، کمک به بیماران را کُند کرده است.

به گزارش سلامت نیوز دکترمحمد جواد فاطمی ، رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته طی نامه ای از طرف انجمن حمایت از بیماران سوخته به وزارت بهداشت برای شخص آقای هاشمی و وزارت کار و رفاه اجتماعی برای آقای ربیعی آورده است: وضعیت بیماران سوختگی از نظر پوشش خدمات بیمه ای مطلوب نیست و روند کاغذ بازی و بوروکراسی حاکم بر ادارات و وزارتخانه‌های دولتی هم باعث می‌شود با وجود تمایل مسئولین کمک به بیماران کُند شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته آورده است: لباس سوختگی برای جلوگیری از چسبندگی عملکرد بهتر و کاهش نیاز به اعمال جراحی ترمیمی پس از سوختگی از نیازهای اساسی و واجب بیماران سوختگی است. متاسفانه با وجود تلاش این انجمن هنوز لباس مزبور تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است. این لباس مانند انسولین در دیابت یا استنت در بیماری قلبی است. در ضمن اعتبار تخصیص داده شده برای آن با کاهش نیاز به اعمال جراحی ترمیمی جبران و حتی سوددهی خواهد داشت.

خواهشمند است تدابیری لحاظ شود تا این لباس به میزان 70 درصد، یکبار در سال برای دوسال متوالی فقط برای بیماران با سوختگی بیش از 10 درصد درجه 2 و 3 تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گیرد.

فاطمی در این نامه قید کرده است: پیشنهاد هفتاد درصد بر این مبنا است که اولاً بیمار قسمتی از هزینه آن را بپردازد تا هم بهتر استفاده کند و هم از نیازهای غیر واقعی جلوگیری شود، امیدوارم دستور تسریع و تسهیل جنابعالی بتواند به روند کند اداری غلبه کرده و در ماه مبارک رمضان این خبر خوش برای بیماران دردمند و بی پناه سوختگی امید بخش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha