مطالعات اخیر نشان می دهد کودکانی که در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید قرار دارند، مبتلایان اصلی سرطان پوست در آینده هستند؛ از این رو علاوه بر کِرم ضدآفتاب، استفاده از لباس آستین بلند، عینک آفتابی، کلاه لبه دار و شلوار بلند برای این گروه سنی ضروری است.

کودکان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت شوند

سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می دهد کودکانی که در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید قرار دارند، مبتلایان اصلی سرطان پوست در آینده هستند؛ از این رو علاوه بر کِرم ضدآفتاب، استفاده از لباس آستین بلند، عینک آفتابی، کلاه لبه دار و شلوار بلند برای این گروه سنی ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مطالعات نشان می دهد قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در کودکی، احتمال ابتلا به سرطان پوست را در آینده افزایش می دهد.


به گزارش نیویورک تایمز،متخصصان پیش از این تصور می کردند که کودکان تیره پوست در معرض خطر سرطان پوست قرار ندارند، اما این مطالعه نشان می دهد احتمال سرطان برای این کودکان نیز وجود دارد.


اشعه مضر آفتاب یکی از مهمترین دلایل ابتلا به سرطان پوست است. محافظت از پوست از طریق کرم ضد آفتاب، لباس آستین بلند و کلاه نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد. استفاده از کرم ضد آفتاب به اندازه ای موثر است که در سواحل بوستون و میامی کرم ضد آفتاب به صورن رایگان عرضه می شود.


در این میان حساس ترین گروه سنی، کودکان هستند؛ پوست حساس کودکان در مقابل نور خورشید مقاومت ندارد و به راحتی دچار آفتاب سوختگی می شود. از طرفی مواد شیمیایی موجود در کرم های ضد آفتاب به راحتی از طریق پوست کودکان جذب می شود.


متخصصان سازمان غذا و دارو و آکادمی اطفال آمریکا، بر کاهش قرار گرفتن کودکان در مقابل نور خورشید تاکید دارند و آن را موثرترین شیوه می دانند؛ آنها تاکید می کنند که برای کودکان از لباس های نخی آستین بلند، کلاه های لبه دار و عینک آفتابی استفاده شود و کودکان در صورت بازی در فضای باز، زیر سایه بان بازی کنند. از طرفی به والدین نوزادان و کودکان زیر 6 ماه توصیه می شود که تا حد امکان از بیرون بردن آنها اجتناب شود.


استفاده از کرم های ضد آفتاب مخصوص کودکان که حاوی مواد شیمیایی مضر نباشد، نوشیدن آب کافی و مرطوب کردن مرتب پوست برای کودکان ضروری است و توصیه می شود به هیچ عنوان کودکان بین ساعات 10 تا 14 از منزل خارج نشوند.


استفاده از کرم های ضد آفتاب با عامل محافظتی 30 به بالا توصیه شده است که باید هر 80 دقیقه یک بار تجدید شود؛ البته در صورت برخورد آب با کرم، این زمان به 40 دقیقه کاهش می یابد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha