نتایج یک مطالعه بین‌المللی در ارتباط با سرطان پستان در کشورهای در حال توسعه حاکیست؛ از میان چهار صد هزار مرگ ناشی از سرطان پستان، حدود 54 درصد از آن در کشورهای با درآمد پایین رخ می‌دهد.

در این پژوهش که توسط جامعه جهانی سلامت پستان انجام شده است متدهای موجود برای آشنایی با روش‌های درمانی سرطان پستان (تشخیص زودهنگام، تشخیص و درمان) که برای کشورهای توسعه یافته تهیه شده است، نمی‌توانند دقیقاً در این کشورها به کار برده شوند زیرا این متدها نیاز به آموزش و منابع مالی خاص دارند و ضمانت و کیفیت اجرایی دقیقی نیز برای این متدها موجود نیست.

بنابراین نیاز به ایجاد متد جدیدی مطابق با سطح درآمد و اجرایی بودن آن برای کشورهای در حال توسعه است و این مرکز جهانی متدی مطابق با سطح نیازهای این گونه کشورها طراحی کرده است تا نتایج حاصل از درمان سرطان پستان بهبود یابند.

این متد راهبرد تشخیصی که به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی چاپ می‌شود؛ بر اساس بهره‌مندی از منابع به چهار دسته (پایه‌ای، محدود، دارا و ماکزیمم منابع) تقسیم بندی می‌شود که می‌تواند همزمان برای کشورهای ثروتمند هم به کار رود.

بر اساس این برنامه مدون ارتباط بین پزشک و هماهنگی بین نهادهای دولتی و گروه های حقوقی بایستی برقرار شود تا قابلیت اجرایی قانون و درمانی بیابد. در نتیجه، مشکلات سرطان پستان در کشورهای در حال توسعه می‌تواند به واسطه مداخلات درمانی - تشخیصی واقعیت نگر و مقرون به صرفه کاهش یابد و تشخیص زودهنگام سرطان پستان به صورت زودهنگام نتایج بسیار بهتری برای بیمار و هزینه درمان کمتری را به جامعه اعمال کند. این متد می‌تواند کاهش هزینه‌ها، اثرات درمانی و در نهایت برآیند و درمان سرطان پستان را به طور کلی تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha