رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظارت سازمان بسیج جامعه پزشکی بر مراکز درمانی اعتیاد اقدامی مثبت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بسیج جامعه پزشکی بر مراکز درمانی اعتیاد نظارت می کند

سلامت نیوز:  رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظارت سازمان بسیج جامعه پزشکی بر مراکز درمانی اعتیاد اقدامی مثبت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید صفاتیان  افزود: با توجه به اینکه تقویت نظارت در ماده 39 الحاقیه برنامه ششم توسعه آمده و در مجلس درمورد آن بحث می شود، وزارت بهداشت نیز نظارت بر مراکز درمانی اعتیاد را به بسیج جامعه پزشکی واگذار کرده که کاری مثبت و خوب است.
وی تصریح کرد: این اقدام وزارت بهداشت می تواند سیستم نظارت بر مراکز درمانی اعتیاد را بیشتر تقویت کند چرا که با این حجم مراکز درمانی این وزارتخانه نمی توانست این نظارت را به خوبی انجام دهد.
صفاتیان با بیان اینکه اگرچه نظارت به سازمان بسیج جامعه پزشکی واگذار شده، اما اطلاعات از این مراکز به افراد خاص داده نمی شود، اظهار داشت: در واقع مراکز درمان اعتیادی که طبق پروتکل اقدام می کنند و فعالیت های مثبتی دارند، از این وضعیت ناراضی نیستند اما کسانی که خلاف پروتکل عمل می کنند، از واگذاری خدمات به بسیج نگران هستند.
صفاتیان ادامه داد: بسیج با این اقدام کمک خوبی به وزارت بهداشت خواهد کرد و اکنون وزارت بهداشت این اقدام را به دانشگاه علوم پزشکی یزد سپرده است تا از این طریق نظارت به صورت یکپارچه از سوی یک دانشگاه و با همکاری بسیج جامعه پزشکی بر مراکز درمان اعتیاد انجام شود.
معاون سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: طبق سیاست های مجمع تشخیص مصلحت نظام، واگذاری نظارت به سازمان بسیج جامعه پزشکی اقدامی خوب است و بسیج نیز آمادگی کامل برای نظارت بهتر بر این مراکز را دارد.
به گفته وی، اکنون هفت هزار و 500 مرکز درمانی اعتیاد در کشور وجود دارد که فقط پنج درصد آن دولتی و 95 درصد خصوصی است.
براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر ، اکنون 700 هزار نفر تحت از افراد مصرف کننده موادمخدر تحت درمان قرار دارند که در این مراکز خدمات درمانی به آنها ارائه می شود.
همچنین طبق آمار، یک میلیون و 325 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha