پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 18709

طی احكام جداگانه‌ای از سوی دكتر وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، رئیس و دبیر ستاد هفته سلامت منصوب شدند.

براساس این احكام دكتر امامی رضوی، معاون سلامت این وزارتخانه به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت» و دكتر زارع‌نژاد به سمت «دبیرستاد برگزاری هفته سلامت» منصوب شدند.

گفتنی است، در 7 آوریل، مصادف با 18 فروردین ماه هر سال به مناسبت گرامیداشت تاسیس سازمان جهانی بهداشت، مراسم روز جهانی بهداشت، با تمركز روی یك موضوع مهم بهداشتی توسط سازمان جهانی بهداشت و كشورهای عضو برگزار می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت شعار سال 2010 میلادی را «شهرنشینی و سلامت» نام گذاری كرده است كه در آن موضوعاتی مانند عوامل اجتماعی مرتبط با سلامت، سلامت محیط، سلامت جاده‌ای، شیوه‌های زندگی سالم، امنیت و سلامت غذا مورد تاكید قرار می‌گیرد.

در كشور ما نیز از تاریخ 18 تا 24 فروردین ماه (7 تا 13 آوریل) «هفته سلامت» با هدف اطلاع‌رسانی گسترده درخصوص برنامه‌ها و عملكرد نظام سلامت به آحاد جامعه، افزایش سطح آگاهی جامعه درخصوص مفاهیم سلامت، تمركز و تاكید بر اولویت‌های كشوری و منطقه‌ای براساس شعار سال سازمان جهانی بهداشت و توسعه همكاریهای بین بخشی در راستای فعال كردن كلیه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت برگزار می‌شود.

گفتنی است، از آنجایی كه شعار سال روز جهانی بهداشت در سال 2010 میلادی معطوف به توسعه شهری و سلامت و پیام كلیدی آن در اولویت قراردادن سلامت در سیاستگذاری‌های شهری است، سازمان جهانی بهداشت از تمام كشورهای دنیا دعوت كرده است كه در یك حركت جهانی با عنوان «هزارشهر، هزار زندگی» مشاركت داشته باشند و براین اساس طی تفاهم‌نامه‌ای كه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان جهانی بهداشت به امضاء رسیده است، تاكنون 40 شهر كشورمان با امضای این تفاهم‌نامه به «شبكه هزارشهر، هزار زندگی» پیوسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha