یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن نصب «کدرهگیری» بر روی سیگارهای مجاز خبر داد و گفت: از شهریور تمام پاکت‌های سیگار، با داشتن کد رهگیری، روانه بازار خواهند شد.

سیگارهای مجاز «کددار» می‌شوند

سلامت نیوز:مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن نصب «کدرهگیری» بر روی سیگارهای مجاز خبر داد و گفت: از شهریور تمام پاکت‌های سیگار، با داشتن کد رهگیری، روانه بازار خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ،عباس نخعی با اشاره به اجرایی شدن «کد رهگیری سیگار» در تشریح جزئیات این اقدام که با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز آیین‌نامه‌های موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت تایید نشده است ولی بر اساس اجرایی کردن ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب کد رهگیری بر روی پاکت‌های سیگار انجام شد.

وی ادامه داد: در هفته‌های پیشِ رو، جلسات نهایی به منظور آخرین هماهنگی‌ها به منظور چگونگی نصب این کدهای رهگیری برگزار می‌شود و از شهریور تمام پاکت‌های سیگار، با داشتن کد رهگیری، روانه بازار خواهند شد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به دنبال نصب این کدهای رهگیری، تمام سیگارهای مجاز در کشور حتی به صورت دانه‌شمار ثبت شده و سامانه‌ای که به این منظور تخصیص داده شده این قابلیت را دارد که کد رهگیری نصب شده را خوانش کرده و با اطلاعات موجود در سامانه تطابق دهد.

نخعی خاطرنشان کرد: این کدهای رهگیری بر روی پاکت تمام سیگارهای مجاز اعم از تولید داخل و یا وارداتی نصب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha