سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون 33 هزار نفر از هموطنان در طول شب‌های قدر خبر داد و گفت: 95 درصد اهداکنندگان خون در شب‌های قدر مردان و 5 درصد را زنان تشکیل دادند.

اهدای خون 33 هزار نفر در شب‌های قدر

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون 33 هزار نفر از هموطنان در طول شب‌های قدر خبر داد و گفت: 95 درصد اهداکنندگان خون در شب‌های قدر مردان و 5 درصد را زنان تشکیل دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،بشیر حاجی‌بیگی،‌ سخنگوی سازمان انتقال خون در مورد اهدای خون در شب‌های قدر اظهار کرد: در طول سه شب قدر، مردم کشور حدود 33 هزار واحد خون اهدا کردند که استان‌های تهران، کرمان، اصفهان و تبریز به ترتیب بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه استان تهران با 25 درصد رشد نسبت به سال قبل رتبه اول اهدای خون را کسب کرد، افزود: 95 درصد اهداکنندگان خون در شب‌های قدر مردان و 5 درصد را زنان تشکیل دادند.


سخنگوی سازمان انتقال خون به آمار اهدای خون در طول سه ماه نخست سال اشاره و بیان کرد: سه ماهه نخست سال جاری بیش از 54 هزار واحد خون در سراسرکشور اهدا شده است که بیشترین میزان اهدای خون در این مدت به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است.


حاجی بیگی گفت: براساس گزارش سازمان انتقال خون آمار مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون در طول سه ماه نخست سال حدود 664 هزار نفر بوده است که بیش از 52 درصد آنان اهدا کننده مستمر بوده‌اند همچنین شاخص اهدای خون بانوان در استان لرستان با 9 درصد، استان مرکزی با 8 درصد و استان خراسان شمالی با 7 و نیم درصد بالاتر از سایر استان‌ها بوده است.


وی ادامه داد: در طول مدت سه ماه بیش از 951 هزار واحد خون و فرآورده شامل پلاکت، گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به سه درصد رشد داشته است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha