عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران اظهار كرد: به دلیل بهداشتی نبودن فضا و تجهیزات ورزشی موجود در باشگاه‌های ورزشی، كچلی كف پا كه یك نوع قارچ است در بین ورزشكاران شیوع یافته است.

دكترعباس راثی با بیان این مطلب اظهار داشت: كچلی كف پا معمولاً در سن بلوغ ظاهر می‌شود و مردان بیشتر از زنان به این عارضه مبتلا می‌شوند. متأسفانه به دلیل استریل نبودن امكانات ورزشی این عارضه در بین ورزشكاران شیوع یافته است.

وی درباره عفونت‌های دیگر قارچی مانند كچلی سر گفت: این عارضه بیشتر توسط لوازم آرایشی و آرایشگاهی یا در اثر تماس با مقنعه، كلاه، روسری یا شانه آلوده و حتی از طریق حیوانات نیز به انسان منتقل شود.

دكتر راثی با اشاره به اینكه برای درمان عوارض كچلی سر و كف پا باید از استفاده از وسایل غیر بهداشتی پرهیز و نكات بهداشتی را رعایت كرد، گفت: مرحله دوم درمان این عوارض متداول و ارزان بوده و تحت پوشش بیمه‌ها نیز هستند. افراد باید طی 4 تا 8 هفته قرصی را تحت نظر متخصص پوست مصرف كنند. همچنین باید حیوانات آلوده نیز توسط این قرص درمان شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران در خصوص كچلی رنگارنگ كه 90 درصد افراد بالغ میكروب این بیماری را دارند، تصریح كرد: 30 تا 40 درصد مردم با این بیماری درگیر هستند و بیشتر در محیط‌های رطوبتی شمال و جنوب كشور شایع بوده و در مناطق سردسیر شیوع كمتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha