سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اثرات پارازیت‌ها بر روی سلامتی افراد در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.

اثرات آسیب‌زا بودن پارازیت‌ها در طولانی مدت مشخص می‌شود

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اثرات پارازیت‌ها بر روی سلامتی افراد در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت) در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد،  در مورد پرداخت‌های نجومی در سازمان‌های مختلف و همچنین وزارت بهداشت اظهار کرد: وزارت بهداشت همچنان معتقد است که پرداخت‌های بالایی در سطح مدیران نداشته است و اطلاعات کامل پرداختی‌هایی مدیران را به دولت، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ارائه کرده‌ایم و معتقدیم که پرداخت‌های وزارت بهداشت قانونی بوده است و شامل پرداخت‌های نجومی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه گزارش‌ها را به دولت و نهادهای زیربط ارائه کرده‌ایم و تصمیم‌گیری در این رابطه با این نهاد‌ها است و هر چه که تصمیم‌گیری شود از آن تبعیت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت حقوق و پرداخت‌های وزارت بهداشت را معقول دانست و گفت: خیلی از مدیران دولتی که در حال حاضر در وزارت بهداشت کار می‌کنند از درآمدهای بالایی که سابقا در بخش خصوصی داشتند؛ چشم‌پوشی کرده‌اند.

حریرچی در خصوص مختومه شدن پرونده آسیب‌زا بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای در قوه قضائیه اظهار کرد: اطلاع ندارم که آیا نماینده‌ای از وزارت بهداشت در بررسی‌های انجام شده حضور داشته است یا خیر اما ما این موضوع را بررسی کرده‌ایم و گروهی مامور این مساله شده‌اند و گزارشاتی را نیز در این زمینه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اظهار نظر در مورد مضر بودن پارازیت‌ها اظهارنظر پیچیده‌ای است اما گزارشات سازمان بهداشت جهانی نشان دهنده این است که اثرات این پارازیت‌ها در طولانی‌مدت مشخص می‌شود و برای اینکه تاثیر بگذارد باید افراد در مدت طولانی در معرض این پارازیت‌ها باشند و اثرات آن نیز سال‌ها بعد خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در گذشته برای درمان کچلی از وسایل رادیوتراپی استفاده می‌شد که بعد از چند دهه سرطان‌های پوستی در افراد ایجاد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: اثبات اینکه پارازیت‌ها بر روی ابتلا به سرطان تاثیر دارند مستلزم این است که گروهی در معرض این پارازیت‌ها باشند و گروهی در معرض آن‌ها نباشد و ما این افراد را به مدت طولانی تعقیب کنیم اما خیلی وقت‌ها این شرایط فراهم نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروهی تحقیق کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که پارازیت‌ها هیچ آثار مضری ندارد و گروه‌هایی هستند که می‌گویند پارازیت‌ها اثرات مضری بر سلامتی افراد خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha