دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 187278

زمانی بود، برخی آمبولانس ها، بیمار را به جای نزدیک ترین بیمارستان به بیمارستان های خصوصی سفارشی شده خودشان می بردند که این معضل ، خیلی زود ساماندهی شد.حال، به نظر می رسد بهانه ای دیگر برای کشاندن بیمار به بیمارستان خصوصی ایجاد شده است و آن چیزی نیست جز بیمه تکمیلی.

کشاندن بیمار به بیمارستان خصوصی

سلامت نیوز: زمانی بود، برخی آمبولانس ها، بیمار را به جای نزدیک ترین بیمارستان به بیمارستان های خصوصی سفارشی شده خودشان می بردند که این معضل ، خیلی زود ساماندهی شد.حال، به نظر می رسد بهانه ای دیگر برای کشاندن بیمار به بیمارستان خصوصی ایجاد شده است و آن چیزی نیست جز بیمه تکمیلی.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بیمه پایه باید خدمات ضروری را در صورت نیاز به مردم ارائه کند و بیمه تکمیلی به بیمه شده کمک می کند تا از پس هزینه هایی همچون خدمات پاراکلینیکی، بستری و جراحی سرپایی استفاده برآید.
اما گاهی داشتن این بیمه های تکمیلی تبدیل به دغدغه بیماران می شود به گونه ای که بیمار ، وقت هایی نمی دانند آیا داشتن بیمه تکمیلی را به درمانگر خود اطلاع دهند یا اینکه چیزی نگوید.
چرا این موضوع به ظاهر معمولی ، دغدغه ای می شود؟ پاسخ این پدیده در برخی جواب ها مستتر است . به عنوان مثال، محمد حسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت ، یک بار گفته بود که جراح در بیمارستان برای یک خدمت ممکن است یک میلیون تومان دستمزد بگیرد این درحالی است که با بیمه تکمیلی سه میلیون تومان دریافت می کند.
سپهر نادری شهروندی است که این روزها با بیماری پدر مواجه است . او با چالشی ایجاد شده با پزشک پدرش می گوید.
نادری اظهار می دارد: پدرم را برای چکاپ (بررسی کامل) به بیمارستانی دولتی بردم و پزشک تشخیص داد که او به یک جراحی کوچک نیاز دارد؛ اما هنگامی که پزشک متوجه شد، بیمه تکمیلی داریم به ما اصرار کرد که به بیمارستان خصوصی -که او (پزشک) می گوید- مراجعه و از بیمه تکمیلی خود آنجا استفاده کنیم.
وی خاطرنشان می کند: با اصراری که پزشک در انجام این کار داشت این تصور برای من ایجاد شد که پزشک می خواهد مرا به زور به بیمارستان خصوصی هدایت کند که در نهایت با اعلام اینکه این کار آنان را گزارش می کنم پذیرفتند که جراحی سرپایی در همان بیمارستان دولتی انجام شود.

** ممنوعیت ارجاع به بیمارستان خصوصی به خاطر بیمه تکمیلی
رئیس بیمارستان شریعتی در این باره می گوید: پزشکان بیمارستان های دولتی اجازه ندارند که بیمار را به خاطر داشتن بیمه تکمیلی به بیمارستان های خصوصی ارجاع دهند. این کار ممنوع است و در صورت مشاهده با اینگونه پزشکان با آنان برخورد می شود.
احمد رضا سروش، خاطرنشان می کند: طبق قانون نباید بیماران را به بهانه های مختلف به بیمارستان خصوصی ارجاع داد در غیراینصورت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی منطقه این موارد را پیگیری می کند.
رئیس بیمارستان شریعتی در عین حال تصریح می کند: بیمارستان های دولتی به ویژه بیمارستان های مرجعی مانند این بیمارستان همواره بیش از ظرفیت خود، بیمار را پذیرش می کنند و این مساله برای پزشکان ، مشکل ایجاد می کند.
سروش می افزاید: بیماران بسته به نوع و شدت بیماری شان در نوبت قرار می گیرند تا جراحی ها برای آنان انجام شود با این وجود حتی اگر جراحی سرپایی و ساده باشد پزشک حق ندارد که بیمار را به سمت بیمارستان خصوصی هدایت کند.
وی یادآور می شود: البته خود بیمار این حق انتخاب را دارد که با توجه به داشتن بیمه تکمیلی به بیمارستان های خصوصی مراجعه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha