تعطیلات ومسافرت‌های دسته‌جمعی به‌ویژه در ایام‌نوروز معمولا همراه بااستفاده از وسایل گرمایشی مانند پیك‌نیك است كه رعایت نكات ایمنی دراین‌خصوص در جهت افزایش ایمنی سفر ضروری به نظر می‌رسد.

تعطیلات نوروز و استفاده از پیك نیك؛مسافران مراقب باشید!

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مركز اورژانس استان فارس در این راستا به مسافران توصیه كرده است در صورت امكان از پیك نیك و وسایلی مانند علاء‌الدین استفاده نكنند و یا در صورت استفاده به‌ویژه در محیطهای سربسته مراقب باشند دچار گازگرفتگی نشوند.

این توصیه می‌افزاید: درصورت استفاده از اینگونه وسایل گرمایشی بهتر است گوشه در یا پنجره در محیط سربسته باز نگاه داشته شود.

درصورتی كه مسافران احساس كردند دچار سرگیجه، سردرد و سنگینی سر هستند بلافاصله باید ضمن قطع كردن منبع‌گاز و یا خاموش كردن پیك نیك و سایر منابع گرمایشی، با باز كردن در، هوای محیط را تغییر دهند.

بر اساس اعلام روز سه‌شنبه مركز اورژانس استان فارس، به علت رعایت نكردن مسافران نوروز در شیراز از پیك نیك، دو نفر از مسافران متاسفانه در یك محیط سربسته جان خود را از دست دادند.

این گزارش می‌افزاید: دو نفر زن و مرد مسن كه در یك اتاقك از پیك نیك استفاده كرده بودند، دچار مسمومیت ناشی از گاز مونوكسید كربن شده و جان باختند.

بر اساس این گزارش، همچنین یك مورد دیگر گازگرفتگی صبح امروز (سه‌شنبه) توسط مسافران نوروزی در یك محیط سربسته در شیراز گزارش شد كه با حضور به موقع اورژانس درمحل، پنج نفر از مسافرانی كه دچار گازگرفتگی شده بودند از مرگ نجات و به بیمارستان انتقال یافتند.

انتظارمی‌رود مسافران نوروزی با رعایت نكات‌ایمنی سفر و نیز دیگر قوانین و مقررات مانند راهنمایی و رانندگی، سفر خوشی را برای خویش و دیگران رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha