ظفرمختاری درنطق پیش از دستور خود درنشست علنی شورای شهر شیراز در روز دوشنبه چهاردهم تیرماه ضمن انتقاد از مجموعه بهداشت و درمان استان فارس و شهر شیراز گفت: اگر از شبهات موجود مبنی بر تاخیر در ارائه خدماتی اورژانس به سربازان سانحه دیده بگذریم،اعتراض خانواده های آنها به عدم رسیدگی مطلوب در بیمارستان های شهر شیراز باعث می شود تا داغ از دست دادن عده ای جوان بیگناه بیشتر در دلهایمان سنگینی کند.

چرا در شیراز که ادعای قطب پزشکی کشور را دارد این همه اتفاقات نگران کننده رخ می دهد؟

سلامت نیوز: ظفرمختاری درنطق پیش از دستور خود درنشست علنی شورای شهر شیراز  در روز دوشنبه چهاردهم تیرماه ضمن انتقاد از مجموعه بهداشت و درمان استان فارس و شهر شیراز گفت: اگر از شبهات موجود مبنی بر تاخیر در ارائه خدماتی اورژانس به سربازان سانحه دیده بگذریم،اعتراض خانواده های آنها به عدم رسیدگی مطلوب در بیمارستان های شهر شیراز باعث می شود تا داغ از دست دادن عده ای جوان بیگناه بیشتر در دلهایمان سنگینی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری راستین آنلاین مختاری ادامه داد:اقامه دعوی برای 6 پرسنل دانشگاه علوم پزشکی به جرم اظهار نظردرخصوص سقوط بالگرد اورژانس و همین اواخر نیز جابجا شدن دو نوزاددریکی از بیمارستان های شیراز و بروز مشکلات روحی،روانی و حتی حیثیتی برای خانواده های این دو نوزادمواردی است که مسئولان ذی ربط  باید برای تنویر افکار عمومی به آنها پاسخ گویند.

عضو شورای شهر شیراز با انتقاد شدید از این اتفاق افزود:چگونه است که در شیراز که ادعای قطب پزشکی کشور بودن دارد،این همه اتفاقات و شبهات نگران کننده در حوزه بهداشت و درمان روی می دهد؟

مختاری که پیش از این نیز به طرح پزشک خانواده انتقادات شدیدی را وارددانسته بود در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: اما موضوع بعد که اتفاقا آنهم در حوزه بهداشت و درمان است.موضوع پزشک خانواده که مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده و هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

وی افزود: اینک من به عنوان نماینده مردم شهر شیراز در شورای اسلامی شهر ضمن اعتراض مجدد به طرح ناقص و پردرد سرپزشک خانواده وپس ازآنکه مسئولان بهداشت و درمان استان هیچ واکنشی نسبت به اعتراض های صورت گرفته به این طرح از خود بروز ندادند،متولیان این طرح دردسرآفرین را به مناظره دعوت می کنم .

مختاری ادامه داد:حقیقت ماجرا این است که طرح دهن پرکن پزشک خانواده زحمات بسیاری را برای شهروندان شیرازی و دیگر شهرهای استان فارس ایجاد کرده است.

مختاری با بیان اینکه این طرح  ضمن ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه افزود:اگر منظر مدیریت شهری نیز به این موضوع نگاه کنیم، الزام بیمار و یا همراه او به همراه داشتن نامه ارجاع در هر شرایطی ضمن افزایش سفرهای درون شهری باعث افزایش هزینه درمان برای شهروندان می شود.

وی ادامه داد: این طرح که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان یکنوع گرته برداری از نظام ارجاع بیمار به متخصصین بالینی در غرب است، به دلیل عدم انجام صحیح، غیرکارشناسی و ناقص آن مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.

مختاری افزود:اما نکته قابل تامل در اجرای این طرح این است که این پروژه به دلیل زحمات فراوانی که برای بیمار و همراه او ایجاد می کند، اساسا با منشور حقوق بیمار که در تمام بیمارستان ها نصب شده است،منافات دارد.

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر افزود:بر اساس آنچه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است طرح پزشک خانواده باید تا پایان سال 94 در تمام کشور اجرایی شوداما سئوال من به عنوان وکیل مردم در شورای اسلامی شهر از مسئولان امر این است که چرا این طرح پر حاشیه تا کنون درسراسرکشوراجرایی نشده است و اگر این طرح ،طرح موفقی بوده است چرا دیگر استان های کشور تاکنون تن به اجرای آن نداده اند.

مختاری درادامه این سئوال را طرح کردکه آیا جز این است که انجام ندادن این طرح به معنی ناکارآمدی آن است؟

وی با بیان اینکه کافی است کمی میان مردم باشیم تا ببینیم مردم از سردرگمی خودبابت این طرح چه قدرکلافه شده اندفزود:در این طرح تنها چیزی که مردم را با آن دلخوش کرده اند این است که درمان رایگان است و بیمار برای درمان خود نباید پولی را هزینه کند.اما آیا مدعیان این ادعا سردگمی ها، سفرهای تکراری شهری، بهم ریختن امنیت روانی و... بیمار و همراه او را برای استفاده از مزایا دیده اند؟

عضو شورای شهر شیراز افزود:درک صحیح از وضعیت روحی و اقتصادی بیمار و همراهان وی در شرایط خاص بیماری باعث می شود تا تصمیم گیران این حوزه را نسبت به تجدیدنظر در این طرح قانع کند.

مختاری با بیان اینکه نباید با اجرای یک طرح غلط ،اقدام ناشایست و.... اجازه دهیم مردم نسبت به نظام ، ارکان آن و خدمات دولت بدبین شوند افزود:وطیفه تک تک ما این است که به عنوان خادمی کوچک زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم سازیم نه باری بر دوش آنها بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیرازی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    13 1
    دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور کامل در اختیار جبهه پایداریست. مگه از جبهه پایداری انتظاری میره که به نظرات مردم اهمیتی بدن؟ در نظرسنجی ای که همین صدا و سیمای استان فارس انجام داد و نتایجی که اعلام کرد, 80 درصد مردم از پزشک خانواده نارضایتی خودشون رو اعلام کردن. اما کو گوش شنوا؟ هنوز که هنوزه تو سیستم بهداشت و درمان فارس احمدی نژاد رییس جمهوره. تا ببینیم خدا چی می خواد؟
  • جلایر ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    7 2
    سلام تا وقتی که پزشکان در راس تصمیم گیری نظام سلامت هستند ، هیچ طرحی به نفع مردم نخواهد بود ، و همه طرح ها به اسم مردم و به کام پزشکان متخصص تمام میشود ،،،، وزیر بهداشت اکیدا نباید پزشک باشد ، تنها راه حل مشکلات سلامت کشور کوتاه کردن دست متخصصان پزشک از مدیریت است که حتی یک واحد درس مدیریت هم پاس نکردند ،،، پزشک برای طبابت تربیت شده نه برای مدیریت....
  • گلي ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    7 1
    طرح پزشك خانواده، اولين قدم از مسير پزشك ساباري وزارت بهداشت بود. با اجراي اين طرح، كليه پزشكاني كه در حالت عادي، مراجعه كننده اي نداشتند، بصورت تضمين شده، با ثبت نام تعدادي از همشهريان كم اطلاع، حقوق ماهيانه منظم دريافت نمودتد! يكي ديگر از مشكلات مديريتي دانشگاه علوم پزشكي كه احتمالا نماينده محترم از ان بي اطلاع بوده اند، پرداخت هزينه دوبرابر، از جيب پرسنل به پزشكان است! سالهاي قبل بدليل اجراي طرحهاي من در اوردي مختلف در دانشگاه علوم پزشكي، پرداخت هزينه دوبرابر يا به اصطلاح " دو كا" در شيراز مرسوم شد در سالجاري، با مخالفت بيمه ها با اين طرح و عدم پرداخت هزينه دوبرابر از سوي ايشان، دانشگاه به جبران تفاوت پرداخت بيمه از درامد بيمارستان و بعبارتي از جيب پرسنل نموده است! حال اين سوال مطرح مي شود كه ايا پزشكاني كه بعضا سهم ايشان از درامد ماهانه بيمارستان به چند صد ميليون تومان و حتي در موارد معدود به يك ميليارد تومان در ماه(اسامي پزشكان قابل طرح است)، مي رسد، مستحق محسوب مي شوند كه جبران كسر درامد ايشان توسط بيمه را از جيب پرسنل انجام مي دهند؟!!!!!
  • محمد ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    7 0
    با عرض سلام وخسته نباشید.. همه ما در حیرت هسیم که چرا استان فارس باید در تمام برنامه های مثل پزشک خانواده و موارد دیگر سر جلو باشه...اگر مسعله پزشک خانواده قانونی است پس چرا بقیه استانها انجام نمیدن‌‌‌‌‌...مسعله بعد در مورد پرداختی مزایای قشر زجر دیده پرسنل درمان استان فارس است که متاسفانه یک سر سوزن به فکر پرسنل نیستن...ایا ما خلاف کردیم که در این استان استخدام شدیم..ایا خلاف کردیم که داریم زندگی میکنیم‌‌‌.. مزایا و اضافه کاری ما جندین ماهه که ندادن.‌و اصلا هم به فکر دادنش نیستن...نه انگیزه ای و نه علاقه ای مونده برا کار کردن....تمام اتفاقاتی که در بیمارستانها میفته علتش همین میباشد....کار کردن ..بدون مزد. مجموعا جوابگوی تمام این بدبختیا کی هست مشخص نیست..‌حرف اخرم...با این روشی که بهداشت و درمان فارس در پیش گرفته ..شاهد اتفاقات فجیع تر و زشتری باید باشیم....وسلام
  • محسن حاتمى ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 0
    سلام تشكر از سايت سلامت نيوز بابت انتشار اخبار حوزه سلامت استان فارس جناب مختارى عضو شوراى شهر كه براستى مشكلات درمان استان عنوان كردند بزرگترين مشكل مديريت ٢٣ساله وناكارامد حاكم بر درمان قطب بزرگ درمان كشور شيراز است اين افراد براى خود حكومتى جدا از سيستم درمان كشور مدتهاست راه اندازى كرده ومنتقدين خود را فورا اخراج ويا به دادگاه ميكشانند به هيچ نهادى پاسخگو نيستند سيستم درمان استان فارس وشيراز خود دچار بيمارى مزمن واورژانسى ميباشد كه از تمام مسولين استانى تقاضاى ورود كنند چون شرايط اسفناكى بوجود آمده وجان مردم مورد آزمايش وماجراجويى اين افراد ناكارآمد قرار گرفته پرستارى شيراز آمادگى خود را براى ريشه يابى اين مشكلات اعلام ميكند به اميد بهبود سيستم درمان استان فارس
  • razi ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    بصورت سفارشی مقرر گشته که اعلام کنن همه جا که خوبه این طرح.کاش خودشون محتاج این پروسه میشدن تا به سرشون بیاد بدبختیها شاید بفهمند.اما کاش را کاشتیم در این آب و هوا در نمیاید