وزیر بهداشت، علت تامل وزارت بهداشت برای اجرای طرح توزیع شربت تریاك را آماده سازی مراكز اجرای این طرح عنوان كرد و گفت: طرح درمان معتادان با شربت تریاك تا قبل از پایان سال به صورت محدود در برخی مراكز آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص زمان اجرای طرح درمان با شربت تریاك، با اشاره به تشكیل كمیته مبارزه با مواد مخدر در معاونت سلامت وزارت بهداشت و برگزاری جلسات مستمر در این كمیته گفت: وزارت بهداشت حتما از شربت تنتور اوپیوم استفاده می‌كند و این امر جزو مواردی است كه مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به آزمایشات یك ساله در مورد شربت تنتور اپیوم گفت: نتایج حاصل از این آزمایشات بسیار موفقیت آمیز بوده است اما باید گفت كه تنها تجویز این شربت به صورت خوراكی برای درمان اعتیاد موثر نخواهد بود و لازم است دستگاه‌هایی به عنوان مشاوران روانشناسی و روانپزشكی به مصرف كنندگان این شربت خدمات لازم را ارائه دهند چرا كه اقدامات آزمایشی انجام شده طی یك سال گذشته نشان داده كه تقریبا حدود 70 درصد از معتادانی كه تحت این درمان قرار گرفته‌اند با برخورداری از اقدامات حمایتی روانی و روانپزشكی مناسب به اعتیاد باز نمی‌گردند اما اگر حمایت روانی مناسب در رابطه با آنها صورت نگیرد این معتادان مجددا به اعتیاد قبلی خود باز می‌گردند؛ بنابراین لازم است معتادانی كه تحت درمان با شربت تنتور اپیوم قرار می‌گیرند به صورت همزمان از حمایت‌های روانپزشكی و روانشناسی لازم برخوردار شوند.

وزیر بهداشت در رابطه با علت تامل وزارت بهداشت در اجرای طرح درمان معتادان با شربت تنتور اپیوم به ایسنا گفت: لازم است مراكز برای این امر آماده شوند. خوشبختانه حدود 250 نفر از اعضا و مرتبطان با این مراكز آموزش‌های لازم را دریافت كرده‌اند و تعدادی نیز در حال دریافت آموزش‌های لازم هستند. زمانی كه تعداد این مراكز به حد لازم برسد اجرای طرح را اعلام خواهیم كرد.

وزیر بهداشت گفت: در مجموع حدود 250 مركز برای اجرای این طرح هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند و اگر اعضای این مراكز به صورت كامل در كارگاه‌ها شركت كنند این طرح در همین 250 مركز اجرا و تا قبل از پایان سال طرح درمان معتادان با شربت تریاك به صورت محدود در برخی مراكز آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha