رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز و فردا نیروهای مدیریت بحران در 11 استان کشور به دلیل رگبار باران، وقوع سیل و هجوم گردوخاک از کشور عراق در آماده باش کامل قرار دارد.

هشدار مدیریت بحران برای سیل در دو استان/ گرد و خاک در 9 استان

سلامت نیوز: رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز و فردا نیروهای مدیریت بحران در 11 استان کشور به دلیل رگبار باران، وقوع سیل و هجوم گردوخاک از کشور عراق در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی رحمتی نژاد در خصوص آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران اظهار داشت: نیروهای مدیریت بحران از بعد از ظهر امروز تا فردا (چهارشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به دلیل رگبار باران، گاهی رعد وبرق ، وزش باد و احتمال رخداد وقوع سیل و آبگرفتگی معابر به ویژه در نقاط و مسیل‌های کوهستانی؛ برای مقابله با خسارات‌ احتمالی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی درخصوص دیگر هشدار مدیریت بحران تاکید کرد: با توجه به گردو خاک انتقال یافته از سوی عراق به کشور ما، پدیده گرد و خاک طی امروز و فردا در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با میزان کمتر در فارس، بوشهر و لرستان حضور مدام خواهد داشت.

رئیس مرکز حوادث و اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه تاکید کرد: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی کشور، امروز در سمنان شمال اصفهان و قم رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رحمتی نژاد با بیان اینکه در استان‌های درگیر با گرد و خاک نیز نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل قرار دارند گفت: فردا (چهارشنبه) علاوه بر مناطق مرکزی مذکور، استان‌های مرکزی و جنوب تهران نیز با احتمال هجوم پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

وی در پایان گفت: هموطنان نقاط کور از لحاظ، تردد و برپایی چادردر حاشیه رودخانه‌ها و فضای آزاد خودداری کنند.

گرد و غبار در اکثر استان‌ها

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احد وظیفه گفت: روز چهارشنبه در شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استانهای سمنان و تهران به علت وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی، گرد و غبار روی غرب و جنوب غرب کشور و همچنین توده گرد و خاک دیگری روی کشور عراق مشاهده می‌شود، بر این اساس و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز و فردا شاهد تداوم این پدیده در ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با غلظت کمتر در فارس، بوشهر و لرستان خواهیم بود که انتظار می رود از اواخر وقت روز چهارشنبه از غلظت آن در مناطق مذکور کاسته شود.

وظیفه گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران طی دو روز آینده صاف و در بعداز ظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha