پیش بینی گرد و غبار در هشت استان کشور/ترافیک جاده چالوس در هفته های پایانی تعطیلات

سلامت نیوز:مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار در هشت استان کشور طی روزهای آینده خبرداد.
 احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و در دو روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: در سه روز آینده وزش باد گاهی با گرد و خاک در شرق کشور و برخی نقاط استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های سمنان و تهران پیش بینی می‌شود.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: از بعدازظهر پنج شنبه 17 تیر و روز جمعه 18 تیر در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه پدیده گرد و غبار پیش بینی می‌شود.
به گفته وظیفه همچنین در سه روز اینده شرق عمان و در روزهای جمعه و شنبه 18 و 19 تیرماه خلیج فارس مواج است.
وی در باره وضعیت آب و هوایی استان تهران در 48 ساعت آینده، گفت: در روز جمعه،  هوای استان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی شده‌است. دمای هوای تهران در گرمترین ساعت روز جمعه 37 و در سردترین ساعت به 24 درجه بالای صفر می‌رسد.
وظیفه ادامه داد:  روز شنبه نیز آسمان استان تهران کمی ابری، دربعدازظهر همراه با  افزایش ابر و گاهی وزش باد، با بیشینه و کمینه دمای 38 و  28 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وضعیت جوی مراکز استان‌های شمالی مسافرپذیر در تعطیلات عید فطر گفت:  امروز شهر رشت آب و هوایی نیمه ابری، گاهی ابری، همراه با رگبار باران را تجربه می‌کند. بیشینه دما 29 و کمینه آن نیز 23 درجه است. در روز جمعه نیز هوای این شهر نیمه ابری خواهد بود و دمای هوا در گرمترین ساعت، به 34 درجه و در سردترین ساعت نیز به 23 درجه می‌رسد. در روز شنبه نیز هوای این شهر،  نیمه ابری، درپاره ای نقاط ابری،  رگبار باران و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
وضعیت جوی شهر ساری، به عنوان مرکز یکی از استان‌های پرتردد در ایام تعطیلات را نیز بدین شرح است: برای این شهر در روز پنج‌شنبه، هوایی ابری، افزایش ابر همراه با وزش باد و همچنین رگبارورعدوبرق پیش بینی کرده‌ایم. دمای هوا در گرمترین ساعت به 30 و در سردترین ساعت به 22 درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه، هوای شهر ساری کمی ابری، دربعدازظهر با افزایش ابرو گاهی وزش  خواهد بود. بیشینه دما نیز به34 و کمینه آن به 16 درجه سانتیگراد می‌رسد.  روز شنبه نیز  آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و  گاهی وزش باد برای این استان دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha