پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 187409

چای سبز هم لاغر نمی کند

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت :از نظر علمی مقاله ای مبنی بر اینکه چای سبز قابلیت کاهش وزن و لاغری را داشته ،وجود ندارد.
محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چای سبز و سیاه هر دو از برگ های چای تهیه شده که از نظر رنگ ، نوع، روش تهیه و خواص درمانی با هم متفاوت هستند،چای سبزقابض و  باعث کاهش فشار خون می شود ولی خواص درمانی از جمله جلوگیری از ریزش مو و و نقش آن برروی پوست و... وجود نداشته و این تصوری است که به اشتباه بین افراد رواج پیدا کرده.
مینایی در خصوص نقش چای سبز بر لاغری اظهار داشت: از نظر علمی مقاله ای مبنی بر اینکه چای سبز قابلیت کاهش وزن و لاغری را داشته ،به اثبات نرسیده و چای هایی که در بازار وجود دارد صرفا جنبه ی فروش و تبلیغاتی داشته و هیچ نقشی در کاهش وزن ندارد.
وی ابراز داشت : چای سبز و سیاه هر دو باعث کاهش استرس و آرامش بخش اعصاب است وبه علت اینکه ژنوم افراد ایرانی نسبت به چای سبز آگاهی ندارد ، مصرف آن باعث اختلال در عملکرد سیستم بدن افراد ایرانی می شود در صورتیکه مردمان آسیای شرقی مثل چین به علت استفاده ی مداوم از آن ،بسیار برای آنها مفید و مشکلی را به وجود نمی آورد .
وی در پایان اظهار داشت: دمنوش با ترکیبات بارهنگ ، خاکشیر و نبات در کنترل اضافه وزن و لاغری نقش موثری داشته و همچنین بارهنگ بهترین دارو برای عملکرد مناسب لوله ی گوارشی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha