مسئول كلینیك شیمی درمانی و انكولوژی مرکز تحقیقات بیماری های پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات و سهولت در کار بیماران سرطانی داروهای مورد نیاز شیمی درمانی در كلینیك بیماری های پستان ارائه می شود.

دکتر صفا نجفی متخصص خون شناسی در گفت‌وگو باایسنا با بیان این که مرکز تحقیقات سرطان پستان دارای کیلینک شیمی درمانی مجهزی است که کلیه مراحل شیمی درمانی در آن به صورت تخصصی انجام می شود، اظهار داشت: طی مذاکراتی که با مسئولین داروخانه 13 آبان انجام شده است، توافق شد تا داروی های شیمی درمانی در داروخانه این مرکز در اختیار مبتلایان به سرطان پستان قرار گیرد تا دیگر نیازی به مراجعه مکرر مبتلایان به این نوع سرطان به داروخانه های جامع از جمله 13 آبان و هلال احمر نباشد.

این انکولوژیست با اشاره به تسهیلات ایجاد شده در این مرکز تصریح کرد: در چند سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی آموزش دیده در بخش شیمی درمانی محدودیت هایی درخصوص نوبت دهی به بیماران وجود داشت که خوشبختانه با افزایش کادر نیروی انسانی در این حیطه شرایطی فراهم شده است که بیماران مبتلا به سرطان پستان بعد از انجام اعمال جراحی، در صورت نیاز به تزریق و اقدامات شیمی درمانی بدون قرار گرفتن در نوبت های طولانی مدت، پذیرش می شوند.

وی افزود: این مرکز با فضاسازی مناسب برای بیماران شیمی درمانی و ایجاد 5 تخت بستری در یک اتاق اختصاصی و فراهم نمودن امکانات لازم توانسته است، گام موثری در بهبود ارائه خدمات این کلینیک به بیماران شیمی درمانی بردارد.

دکتر نجفی ادامه داد: داروخانه مستقر در مرکز تحقیقات بیماری های پستان با رویکرد سهولت در کار بیماران، برای دریافت حق بیمه به طور مستقیم اقدام می کند و نیازی به پیگیری بیماران برای دریافت حق بیمه نیست.

وی با تاكید بر استفاده از پرسنل آموزش دیده جهت کادر شیمی درمانی در این مركز خاطرنشان كرد: آموزش کادر نیروی انسانی متخصص در کلینیک شیمی درمانی یکی از نکات حایز اهمیت و برنامه های کاربردی در این کلینیک است که توجه خاصی را می طلبد زیرا که با آموزش تخصصی به پرستاران می توانیم حرکت مثبت و رو به رشدی در ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی داشته باشیم.

دكتر نجفی در پایان در با اشاره به ارتقاء کیفیت در این مرکز گفت: بیمارستان های خصوصی دارای یک اتاق اختصاصی برای شیمی درمانی نبوده و اقدامات لازم برای شیمی درمانی بیماران را در اتاق های عمومی یا اورژانس انجام می شود. اما در این مرکز خدمات تخصصی در کلینیک تخصصی و اتاق ویژه شیمی درمانی در محیطی ایزوله انجام می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha