یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 18745

پژوهشگران می‌گویند؛ انتخاب نوع غذا در هنگام شب روی كیفیت خواب شما تاثیرگذار است و ممكن است كاری كند كه به راحتی به خواب روید یا باعث شوید كه نتوانید تا صبح خواب خوبی داشته باشید.

در این مقاله كه در روزنامه یواس ای تو دی به چاپ رسیده محققان چند نوع خوردنی را معرفی كردند كه در صورت مصرف آنها به هنگام شب می‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید.

این خوردنی‌ها كه كمك می‌كنند بهتر بخوابید شامل ماهی آزاد، لوبیا، ماست و اسفناج هستند. ماهی آزاد یا سالمون حاوی چربی‌های سالمی است كه به اختصار «DHA» نام دارند و مقدار هورمون تنظیم كننده خواب موسوم به ملاتونین را افزایش می‌دهد. دانه لوبیا و دیگر حبوبات منبع خوبی از ویتامین‌های ب شامل B6 , B12 و اسید فولیك هستند كه تمام آنها به تنظیم دوره‌های خواب بدن و تولید هورمون آرام بخش سروتونین كمك می‌كنند. در واقع مطالعات نشان داده است كه افزایش ویتامین‌های B به رفع بی‌خوابی كمك می‌كند.

ماست كم چرب هم منبع خوبی از كلسیم و منیزیم است كه هر دو مواد معدنی در بهبود خواب مهم هستند و با هم كمك می‌كنند كه فرد زودتر به خواب رفته و خواب عمیق داشته باشد.

همچنین كمبود این دو ماده معدنی می‌تواند موجب گرفتگی عضلات،‌ افزایش استرس و خواب نامناسب شود. اسفناج هم از جمله سبزیجات برگ پهن و تیره است كه منبع غنی آهن محسوب می‌شود و ریزمغذی است كه از بدن در برابر موانع خواب مثل سندرم پاهای خسته مراقبت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha