شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 187455

درخواست مهم محیط زیستی ها از اوباما!

سلامت نیوز::محمد درویش, مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌ زیست در کانال تلگرامی خود با انتشار مطلبی با عنوان درخواست مهم محیط زیستی ها از اوباما! نوشت :

روز گذشته سنای آمریكا رای به درخواستی برای پایان دادن هر چه سریعتر به مناظره در مورد نشانه گزاری مواد خوراكی حاوی محصولات تراریخته داد. قدمی كه به گفته كنشگران محیط زیستی چیزی نیست جز دور كردن مردم از حق آنها برای دانستن از آنچه در خوراكشان وجود دارد، پس گرفتن قانونی شفاف و بسیار قابل تایید مردم كه در ایالت ورمونت به اجرا گذاشته شده و فسخ كردن همه تلاشهای آینده در راه نشانه گزاری مواد خوراكی از جانب ایالتها و در واقع یك سیلی به صورت همه نمایندگانی كه در گذراندن قانونی كه به مردم حق انتخاب مواد غذائیشان را می دهد، سخت كوشیده اند.

اكثر آمریكاییها از قانون نشانه گزاری خوراكیهای حاوی مواد تراریخته پشتیبانی می كنند و نمایندگان منتخب خود را در راه دور شدن از شفافیت مسئول می شناسند. اگر اكنون این لایحه مورد تایید قرار بگیرد، شركتها در واقع از اینراه موفق خواهند شد در آینده از جریمه شدن و یا پس گرفتن كالاها بدلیل عدم نشانه گزاری كافی مواد تراریخته جلوگیری كنند.

این لایحه همچنین به شركتها این امكان را می دهد تا برای نشانه گزاری از كیو آر كُد استفاده كنند كه برای مشتری برای خواندن آنها نیاز به یك گوشی هوشمند دارد.

كنشگران اكنون از مجلس نمایندگان خواستار رد این لایحه و از پرزیدنت اوباما پیش از پایان دوره ریاست جمهوریش خواستار وتو شده اند اگر كه زمانی این قانون برای امضاء بروی میز او قرار بگیرد تا از مردم در برابر شركتها پشتیبانی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha