نظربه حساسیت بسیاربالای پیوند موی طبیعی و مسائل و مشکلاتی که بعداً ممکن است بوجودآید، توصیه می شودکه این کارحدالامکان توسط متخصص پوست و موانجام شود زیرا متخصص پوست و مو صلاحیت های علمی و عملی لازم جهت انجام کاشت موی طبیعی را دارا می باشد.

با توجه باینکه نتایج ناشی ازانجام کاشت موی طبیعی غیرقابل برگشت بوده و ترمیم آنها نیز بسیارمشکل است لذا به متقاضیان محترم این کارصمیمانه توصیه می شودکه درانتخاب پزشک معالج خودنهایت دقت و وسواس را بخرج دهند تا بعداً دچارمشکلی ازاین بابت نگردند.

با توجه به اینکه برخی افراد ادعامی کنندکه متخصص کاشت مو می باشند (و اغلب هم این تخصص را ازکشورهای خارجی بخصوص کانادا و آمریکا گرفته اند)، بایستی متذکرشدکه رشته دانشگاهی به نام « تخصص کاشت مو » وجود خارجی ندارد. واقعیت این است که فقط رشته دانشگاهی به نام بیماری های پوست و مو وجود دارد که متخصصین این رشته می توانند در حوزه تخصص خود اقدام به پیوند موی طبیعی نمایند.

با توجه به بمباران تبلیغات در مورد کاشت موی طبیعی در مطبوعات، تلویزیون و بخصوص کانال های ماهواره ای و این نکته که بسیاری از این تبلیغات به شدت وسوسه آور و فریبنده می باشند، تقاضا می شود قبل از انجام کاراز تخصص و تجربه پزشک خودکاملاً مطمئن شوید زیرا بعداً راه برگشتی وجود ندارد. هرگونه رودربایستی و خجالت در این زمینه مهم و حیاتی را کنار بگذارید و یادتان باشدکه انتخاب پزشک و تحقیق درمورد صلاحیت و تخصص وی حق طبیعی و قانونی شما است. برای کنترول تخصص پزشک معالجتان سه راه وجوددارد:

الف) پروانه مطب پزشک که بایستی حتماً دراطاق ویزیت نصب شده باشد.
ب) استعلام ازدانشگاه علوم پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی شهرستان محل طبابت پزشک و یا مراجعه به سایت اینترنتی سازمان نظام پزشکی ایران ( www.irimc.org )
پ) استعلام ازانجمن متخصصین پوست ایران (www.iransocderm.com )

درانتخاب متخصص پوست خود برای انجام کاشت موی طبیعی به نکات ذیل دقت فرمایید:
1)آیا ایشان شما را در زمینه جنبه های زیبایی شناسی و نتایج هنرمندانه کاشت مو راهنمایی می کند یا اینکه فقط به مسایل پزشکی قضیه اشراف دارد؟
2) آیا وی برای جلسات احتمالی بعدی کاشت مو با شما صحبت می کند و به بیان دیگر نگران وضعیت شما درآینده نیز هست و برنامه ریزی بلندمدت برای شما می کندیا اینکه فقط به این فکر است که برای این جلسه پولی گرفته و شمارا به حال خودرهاکند؟
3) آیا پزشک درمورد مشکلات و عوارض جانبی کاشت مو با شما صحبت می کند یا اینکه فقط از خودش و کارش تعریف و تمجیدمی نماید؟
4) آیا پزشک آنقدر شهامت داشته است که به برخی ازمتقاضیان کاشت موی طبیعی جواب منفی داده و یا اینکه انجام کاشت مو درآنها را به تعویق بیندازد؟
5) آیا ایشان فقط به نشان دادن عکس های قبل و بعد برخی ازبیماران خود اقدام می کند یا اینکه بیماران خود را به شما معرفی می کتدتا ازنزدیک آنها را دیده  و در مورد کار با آنها صحبت نمایید؟
6) آیا پزشک شخصاً و با حوصله با شما صحبت کرده و به تمامی سؤالات و ابهامات شما جواب می دهد یا اینکه فقط عجله دارد تا نوبت شما را قطعی کرده و به بقیه بیمارانش بپردازد؟

سعی کنیدفقط خودتان با دیدباز و تحقیق کامل درموردانتخاب پزشکتان تصمیم بگیرید زیرا وقتی که کار خراب شد دیگران هیچ مسئولیتی را قبول نکرده و این شما هستیدکه بایستی رنج و درد ناشی از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت را تحمل نمایید. هیچگاه به تبلیغات رسانه ای (مطبوعات، بروشورهای تبلیغاتی، رادیووتلویزیون) اعتمادمطلق نداشته و فکرنکنید هر کس در مجله مطلبی می نویسد و یا در رادیو و تلویزیون صحبت می کند علامه دهراست. بخصوص متوجه باشیدکه مطالب وگفته های پخش شده در شبکه های ماهواره ای عمدتاً کذب محض بوده زیرا هیچ کنترول علمی برروی محتویات این برنامه ها وجودنداشته و هرکس با هر مدرکی می تواند با پرداخت پول خودش را دکترمعرفی کرده و تبلیغات نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha