دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 18749

در بین مردم باورهای غلطی در مورد مسائل مختلفی همچون مسائل مربوط به «مو» جا افتاده است، باورهایی که تا به آنها علمی پرداخته نشود، کسی قانع نمی شود که واقعیت ندارد.

■ مالیدن سیر  به پوست سر  موجب کاهش ریزش مو  و  درآمدن موهای ریخته شده می گردد.
سیر یکی از درمان های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و جدید مصرف نمی شود. سیر تأثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در مورد اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو  وجود دارد کذب محض است.

■ رنگ کردن مو  با  حنا  موجب تقویت مو می شود.
حنا یک رنگ موی طبیعی بوده و عوارض رنگ موهای شیمیایی را ندارد. چون حنا موجب تشکیل یک غلاف نازک از رنگ به دور ساقه مو می گردد لذا ظاهراً مو را ضخیم تر کرده و یک حس تقویت مو در شخص بوجودمی آورد ولی در حقیقت حنا نقشی در رشد مو و تقویت آن نداشته و صرفاً  یک رنگ مو می باشد.

■ استفاده از کتیرا  موجب تقویت مو می شود.
کتیرا نرم کننده  خوبی برای مو بوده و اثرات مضر نرم کننده های شیمیایی را ندارد ولی نقشی در تقویت و رشد مو ندارد.

■ شامپوهای حاوی پروتئین، ویتامین، کتیرا، مورد، حنا، سیر و غیره برای رشد و  تقویت مو  سر  مفید  هستند.
شامپو و مواد موجو د در آن برای مدت کوتاهی روی پوست سر باقی مانده و لذا جذب پوستی ملکول های موجود در آن بسیار ناچیز می باشد. از طرف دیگر پروتئین  و ویتامین ها ملکول های بزرگی بوده و از طریق پوست جذب نمی شوند. بدلایل فوق شامپو هیچ اثری در رشد مو نداشته و فقط جنبه پاک کننده دارد. البته توصیه می شودکه با توجه به نوع مو (خشک، چرب،معمولی، شوره دارو غیره) شامپوی مناسب استفاده شود تا آسیبی به موها وارد نیاید ولی در هرحال شامپو باعث تقویت رشد مو نمی گردد و صرفاً  مو را تمیز می کند.

■ رنگ کردن موها  باعث استحکام و تقویت مو می گردد .
در جریان رنگ کردن مو با فرآورده های شیمیایی آسیب هایی به ساقه  مو وارد شده که در درازمدت موجب ریزش مو می گردد. رنگ موهای طبیعی مثل حنا این اثر مضر را ندارند. در هر حال هیچکدام از انواع رنگ مو (طبیعی یا شیمیایی) اثری د رتقویت رشد مو نداشته و موجب استحکام آن هم نمی گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha