نایب رئیس مجلس با بیان اینکه پرداخت هم حقوق و هم کارانه اشتباه است گفت: روش اشتباه پرداخت به پزشکان نباید در خصوص پرستاران هم اجرا شود.

پزشکیان:پرداخت همزمان حقوق و کارانه به پزشکان اشتباه است

سلامت نیوز: نایب رئیس مجلس با بیان اینکه پرداخت هم حقوق و هم کارانه اشتباه است گفت: روش اشتباه پرداخت به پزشکان نباید در خصوص پرستاران هم اجرا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ مسعود پزشکیان در توضیح عدم اجرای‌ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به دلیل کمبود منابع اجرا نشده و تعرفه خدمات پرستاری در فیش حقوقی پرستاران هم محاسبه نشده؛ بنابراین، این روش پرداختی که درست هم نیست، باید اصلاح شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سیستم پرداختی پرستاران باید مبتنی بر عملکرد شود، تصریح کرد: باید پرداخت‌ها بر اساس کار یا بر اساس حقوق باشد البته روند فعلی در وزارت بهداشت و درمان برای پزشکان هم باید اصلاح شود.

وی ضمن بیان اینکه پرداخت هم حقوق و هم کارانه اشتباه است، افزود: روش اشتباه پرداخت به پزشکان نباید در خصوص پرستاران هم اجرا شود.

پزشکیان معتقد است: بر اساس خرید خدمت راهبردی، پرداخت‌‌ها به پرستاران و البته پزشکان هم باید بر اساس عملکرد صورت گیرد، مکانسیم پرداخت پزشکان با پرستاران در دنیا دو تا  نهایتا سه برابر است اما ده برابر و بیشتر نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: حقوق گروه خاصی در جامعه نباید تنها افزایش داشته باشند، در واقع درآمد بین گروه‌های کاری مختلف کشور نباید از تفاوت بیش از 20 تا 30 درصد برخودار باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گروه گرایی و صنف‌گرایی در پرداخت‌ها باید حذف شود تا در خصوص پرستاران هم عدالت و انصاف رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • متخصص ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    آقای پزشکیان اشتباه وزارت شما بود که سال ۱۳۸۲ امتحان تخصص اون فضاحت در وزارت بهداشت شما سر زد که n نفر نمرشون ۶۰۰از۶۰۰شده بود.بلاخاره جایی باید جواب پس بدی