رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از صبح امروز خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از صبح امروز خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی در مصاحبه تلفنی با بیان اینکه از اوایل ماه مبارک رمضان کنترل معاینه فنی به علت شروع سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک آغاز شد افزود:‌ در ماه مبارک رمضان رویکرد ما بیشتر اطلاع رسانی، تذکر و کنترل به منظور هدایت خودرو ها به سمت مراکز مجاز معاینه فنی بوده است.
وی گفت: با توجه به بازخوردی که از ستاد معاینه فنی داشته ایم از مراجعه پررنگ خودرو ها به این مراکز حکایت داشت.
رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه از بعد از عید فطر وارد طرح تابستانی شده ایم افزود: نگاه ما ایجاد ایمنی و ارتقا ایمنی خودرو برای کاهش سوانح بوده که این نظارت و کنترل به شکل اقدامات سلبی خواهد بود.
سردار حسینی با اشاره به اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی طبق ماده 43 آیین نامه راهنمایی و رانندگی جریمه خواهند شد خاطر نشان کرد:‌ در این آئین نامه صراحتاً آمده که رانندگی با وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی ممنوع است و پلیس حق دارد از رفت و آمد آن جلوگیری کند.
وی گفت: هم اکنون تا پایان تیر اولویت پلیس اعمال قانون است و در صورت رعایت نکردن قانون و نداشتن معاینه فنی خودروی متخلف، 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.
رئیس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم بالای خودرو ها چگونه می توان خودرو های فاقد معاینه فنی را شناسایی کرد افزود: مطمئناً همچین ادعایی نمی توان داشت ولی در آینده در سیستم یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) نظارت هوشمند بر خودرو های فاقد معاینه فنی ایجاد خواهد شد.
سردار حسینی ادامه داد: از اوایل شهریور معاینه فنی نیز مثل دیگر تخلفات همچون طرح ترافیک ، سرعت و غیره تحت نظارت هوشمند قرار خواهد گرفت.
وی گفت: روزانه 15 هزار جابه جایی خودرو در تهران انجام می گیرد و با هوشمند شدن نظارت بر کنترل برگه معاینه فنی خودرو ها می توان نظارت دقیق تری داشت.
رئیس پلیس راهور تهران همچنین درباره افزایش صدور معاینه فنی غیر قانونی بعد از اجرا شدن طرح تشدید برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی افزود:‌ یکی از انتقادهای جدی ما این بوده که در سیستم سیمفا به ما قول داده شده است که این نظارت و یکپارچگی صورت بگیرد.
سردار حسینی گفت: این نظارت باید بر مراکز معاینه فنی خودروها صورت گیرد و برخی از مراکز نیز برگه های جعلی صادر می کنند که این موارد در کار گروهی تحت بررسی باید قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha