پرمخاطب‌ترین رادیوی دولتی چین با اعلام خبر تولید و پخش برنامه‌ای درباره بیماری ایدز، مدعی شده است كه آخرین تحولات و میزان گسترش این بیماری را با صراحت و به دور از محافظه‌كاری یكسان می‌كند.

این برنامه هفتگی «گفت‌وگوهای مثبت» نام دارد و قرار است هر یكشنبه به روی آنتن برود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری شینهوا اعلام كرده است كه رادیو ملی چین از 16 ژانویه (26 دی‌ماه) پخش این برنامه را آغاز می‌كند.

شینهوا هم‌چنین اعلام كرده است كه این برنامه با ارایه آموزش‌های مقدماتی درباره بیماری ایدز، موضوعاتی چون راههای كنترل و جلوگیری از این بیماری را مطرح می‌كند.

یانگ ونیان، از سردبیران رادیو ملی چین در گفت‌وگویی پیش‌بینی كرده است كه برنامه «گفت‌وگوهای مثبت» بتواند توجه و حمایت بیشتری را از سوی مخاطبان و همچنین سازمان‌های ذی‌ربط جلب كند.

خبرگزاری فرانسه ضمن پرداختن به این خبر یادآور شده است كه هیچ اطلاعاتی را برروی سایت رادیو ملی چین مشاهده نكرده است و خبرنگاران این خبرگزاری هم نتوانسته‌اند به مسوولان این شبكه برای پاسخگویی دسترسی پیدا كنند.

AFP یادآور شده است: دولت چین مدتی طولانی است كه به محافظه‌كاری در پرداختن به بیماری ایدز متهم شده است اما شواهد حاكی از این است كه در سال‌های اخیر رسانه‌های چین به بیماری ایدز و میزان گسترش آن در این كشور راحت‌تر می‌پردازند.

در سال 2007 چین برای نخستین‌بار اجازه داد كه وسایل جلوگیری از بیماری ایدز در تلویزیون این كشور تبلیغ شود.

گفتنی است؛ سازمان ملل تخمین زده است كه حدود 30 تا 50 میلیون فرد مبتلا به ایدز در چین زندگی می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha