چند قدم پایین‌تر از تالار بورس خیابان حافظ، جمعیت گوشی به دست دور مردی ایستاده‌اند و با ذوق از پرندگان رنگارنگی که در بساط دستفروش بالا و پایین می‌روند عکس می‌گیرند. بساط مرد دستفروش اما گران است و عجیب. زاغک می‌فروشد 700 هزار تومان و مدعی است این پرنده سیاه رنگ حرف هم می‌زند.

عکس/فروش زاغک 700 هزار تومانی در خیابان حافظ

سلامت نیوز:چند قدم پایین‌تر از تالار بورس خیابان حافظ، جمعیت گوشی به دست دور مردی ایستاده‌اند و با ذوق از پرندگان رنگارنگی که در بساط دستفروش بالا و پایین می‌روند عکس می‌گیرند. بساط مرد دستفروش اما گران است و عجیب. زاغک می‌فروشد 700 هزار تومان و مدعی است این پرنده سیاه رنگ حرف هم می‌زند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، یک ماه از اطراق مرد دستفروش در خیابان حافظ می‌گذرد. روز اول که آمده بود در بساطش شانه‌ به سر پیدا می‌کردی و چند خرگوش؛ اما این روزها دامنه بساطش گسترش پیدا کرده است و علاوه بر شانه به سر پرندگان دیگری همانند سبزه‌قبا، مرغ مینا و زاغک هم می‌فروشد.

دور بساط که بایستی و قیمت را جویا شوی شانه‌‌به سر را 120 هزار تومان، سبزه قبا را 180 هزار و زاغک را 700 هزار تومان می‌فروشد.

مرد دستفروش می‌گوید:« نگهداری این پرندگان شرایط خاصی هم ندارد. آن را که بخری صاحبش تو می‌شوی و هرچه بخواهی می‌توانی به او به عنوان خوراک بدهی و در هر شرایطی که دوست داشته باشی از آن نگهداری کنی.»

 

در حالی که تلاش می‌کند پاهای زاغک را به یکدیگر ببند و پرنده سیاه در دستش بال بال می‌زند از ویژگی‌های این پرنده صحبت می‌کند: «زاغک باهوش است اگر با او کار کنی حتی می‌تواند صحبت هم کند او را به هر کسی نمی‌فروشم.»

 

 

دستفروش خیابان حافظ که انتظار می‌رفت با انتشار خبری از او متولیان امر فکری برای ساماندهی‌اش و نجات این پرندگان انجام دهند علاوه بر خرگوش‌های کوچک و مینیاتوری، خوکچه هندی هم به قیمت 180 هزار تومان در بساطش پیدا می‌شود.

این دومین بار است که  در خصوص بساط‌گستری و فروش پرندگان در خیابان حافظ خبری را منتشر می‌‌کنیم اما هنوز انگار خبر به گوش آنها که باید نرسیده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha