یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 187590

کاهش کیفیت هوا با ورود گرد و خاک به کشور

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی با بیان اینکه توده گرد و خاک امروز از عراق وارد کشور می شود، گفت: با ورود این توده به استان های خوزستان، ایلام، بوشهر و جنوب کرمانشاه شاهد کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود.

امیر سرکرده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: با عبور جریان های ناپایدار از سطوح میانی جو، امروز شاهد ناپایداری هایی در نوار شمالی کشور خواهیم بود.
وی گفت: بدین ترتیب در استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران ، گلستان و ارتفاعات البرز باید منتظر رگبار، رعد و برق و بارش های پراکنده باران باشیم.


سرکرده با بیان اینکه این اتفاق از بعد از ظهر و در طول شب رخ می دهد افزود: وزش باد و در پی آن پدیده گرد و خاک همچون روزهای گذشته در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل ، مناطق مرکزی و همچنین در  جنوب غرب کشور پابرجاست.


کارشناس هواشناسی در ادامه آبهای جنوبی کشور را مواج و متلاطم پیش بینی کرد و گفت: این وضع در آبهای دریای خزرهم مشابه است و توصیه می شود هموطنان از شنا کردن در آن خودداری کنند.

وی در پایان افزود: امروز دمای تهران همانند دیروز 37 درجه سانتیگراد است و پیش بینی می شود حداقل دما به 24 درجه بالای صفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha